Na fotogalerii z vyhlášení vítězů na náměstí Míru ve Zlíně se podívejte ZDE

„Já už tady přitom vyhrál pětkrát, jenže v roce 2004 bohužel vozy WRC nebyly součástí ME a nemohly oficiálně zvítězit," pousmál se Kopecký, který se netají přáním pokusit se příští rok vyhrát „oficiálně" popáté a odvézt si tak definitivně jinak putovní pohár.

„Ředitel pan Regner mi říkal, že mi jej rádi předají, protože na něm už nemají kam dávat štítky s vítězi," směje se 33letý pilot.


Stříbrnou pozici nakonec uhájil obhájce loňského prvenství Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) o více než 12 vteřin před lídrem seriálu ME Polákem Kajetanowiczem (Ford Fiesta R5).

„Jsem moc spokojený. Až na jednu chybičku, kdy jsem udělal hodiny, šlo to nad očekávání. Barumka tím, že byla strašně suchá, byla strašně těžká, nerychlejší, co jsem tady jel. Nevytahoval se žádný bordel, proto se ani nezpomalovalo," vypozoroval plzeňský závodník, jenž prý jel pořád naplno.

„Kajetanowicz nám pořád šlapal na záda, náskok dvaceti vteřin nebyl nic. Pod velkým tempem jsme nakonec náskok udrželi," stíral si pot z čela Pech.

Právě neskutečné horké počasí hodně znepříjemňovalo situaci i samotným posádkám, které měly v kokpitu až 70 stupňů Celsia. „Potil jsem se jako prase," posteskl si v cíli spokojený Kopecký.

„Bylo to jedno z největších veder v mé kariéře. Vypili jsme o několik litrů tekutin více než normálně, ale neměřil jsem to," přiznal v cíli Miroslav Jakeš.

Z regionálních pilotů skončil nejlépe otrokovický Pavel Valoušek na pátém místě, a pojistil si tak třetí místo v domácím šampionátu. Deváté místo vyválčil vsetínský Miroslav Jakeš (Citroën DS3 R5), první desítku uzavřel zlínský Jan Jelínek (Škoda Fabia S2000).

„Cestou do cíle jsme to počítali a snad by to na jistotu bronzu mělo stačit. Pokud tomu tak bude, poslední závod českého šampionátu už nepojedeme, abychom ušetřili finance. Chtěli bychom nový vůz," pousmál se spokojený Valoušek.

„S umístěním tady i na šampionátu jsme maximálně spokojení. Před sezonou se nám o něčem podobném ani nesnilo," poznamenal skromně otrokovický závodník.

Celý závod proběhl bez větších vážných a zdravotních problémů. Snad ten „největší" se přihodil italskému závodníkovi Robertu Consanimu, jenž už na druhém měřeném úseku Slušovic na relativně rovném úseku Hvozdná skončil po jezdecké chybě v kotrmelcích.

„Naštěstí se mu nic nestalo. Posádka opustila zdecimovaný vůz po svých. Ani nemusela do nemocnice," potvrdil tiskový mluvčí Barumky Roman Ordelt, podle jehož informací letošní jubilejní ročník závodu sledovalo přes dvě stě tisíc diváků.

„Je to hrubý odhad, i díky slunečnému počasí jich zde bylo opravdu hodně," doplnil.

Cíl 645 kilometrů dlouhého závodu vyplněného 15 rychlostními zkouškami o délce téměř 230 kilometrů nakonec ze 129 posádek vidělo 74.

Colin McRae Flat Out Trophy

Prestižní cenu pořadatele evropského šampionátu Cenu Colin McRae Flat Out Trophy, pro jezdce jehož závodní představení nejlépe ztělesňuje ducha rallyové legendy, si tento víkend vysloužila nejlepší juniorská posádka nejen na Barumce, ale v rámci celého šampionátu Berqkvist – Sjöberg.

„Je to milé, protože Colin Mac Ray byl a je můj idol. Za ocenění i výkony zde jsem šťastný," přiznal Emil Berqist, jenž tak převzal pomyslné žezlo po loni na Barumce oceněném Jaromíru Tarabusovi.

Výsledky 45. ročníku

1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 2:12:17,7, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) –27,2, 3. Kajetanowicz, Baran (Pol./Ford Fiesta R5) –39,8, 4. Lukjaňuk, Arnautov (Běl./Ford Fiesta R5) –1:10,7, 5. Valoušek, Havelková (Škoda Fabia S2000) –2:29,9, 6. J. Černý, Černohorský (Škoda Fabia S2000) –4:06,9, 7. Breen, Martin (Ir./Peugeot 208 T16) –4:24,9, 8. Kobus, De Wild (Niz./Škoda Fabia R5) –4:31,0, 9. 9. Jakeš, Novák (Citroën DS3 R5) – 5:46.1, 10. Jelínek, Machů (Škoda Fabia S2000) –6:40.9, … 12. Tlusťák, Kučera (Škoda Fabia S2000) –8:52.1, 13. Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) –8:58.1