„K návratu jsme se rozhodli v loňském únoru při setkání našich nejbližších spolupracovníků. Řekli jsme si, že do toho opět půjdeme. Postupně se informace dostala do éteru a koncem srpna jsme podali oficiální přihlášku. Návrat zpět je náročnější, než jsme předpokládali a v současné době lituji, že jsme tohle rozhodnutí udělali. Uspořádat motoristický podnik v České republice je rok od roku složitější,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru.

Podmínky řady obcí se stávají pro pořadatele nepřijatelné, obecní úřady se chovají velmi tržně, přičemž rozpočet rallye není nafukovací.

„Bohužel obce se chovají zcela jinak než před pěti lety. Před časem nás vítali s otevřenou náručí, dnes jsme spíše na obtíž. Získat potřebné razítko a povolení k průjezdu rychlostní zkoušky je stále těžší. Povolenky dáte na úřady ještě před vánočními svátky, bohužel zastupitelstva v malých obcích se scházejí omezeně a kladné nebo záporné stanovisko máte k dispozici až koncem února,“ uvedl předseda pořadatele.

Na druhou stranu velmi dobře funguje spolupráce s Lesy České republiky.

„Uvítali bychom například pomoc Autoklubu ČR, aby nám otevřel cestu na ministerstva a pomohl při jednání. Tím bychom mohli rallysprint přesměrovat do lesních úseků. Byla by to rozhodně lepší varianta než dávat obcím nesmyslné částky a pořádat soutěž v místech, kde si rallye nepřejí,“ řekl Minařík.

Harmonogram a skladba rallysprintu vychází z osvědčeného modelu z předchozích let. V pátek odpoledne se uskuteční testovací rychlostní zkouška na úseku kolem letiště Bílá Hlína u Slušovic. V sobotu se pojedou čtyři úseky erzet s názvy Zádveřice, Kameňák, Kopná a Hvozdná, které posádky absolvují během sobotního dne dvakrát.

Čtěte také: Automechanik z Fryštáku Lukáš Nášel byl nejrychlejší na populární stopě

„Včetně shakedownu máme celkem pět úseků. Nechtěli jsme jít cestou, že jeden úsek pojedeme třikrát. Testovací erzeta se nám osvědčila a byl na ni velmi pozitivní ohlas. Před rallysprintem je zakázáno testování, navíc okolní obce si stěžovaly v týdnu konání soutěže na ruch soutěžních vozů. Pořádáme úvodní rallysprint sezony a posádky mají velký zájem vyzkoušet si soutěžní techniku ještě před startem sezony na uzavřeném úseku,“ upřesnil Josef Minařík.

Závod startuje v sobotu 8. dubna v 9 hodin, na soutěžní posádky čeká 172,80 km dlouhá trať, která obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 69,58 km. Kolik a které posádky na Slušovicko dorazí, se teprve uvidí, neboť uzávěrka přihlášek je stanovena na 28. března. (ord, mb)

Čtěte také: Auto ve Zlíně narazilo do stromu, dva zranění