„Vůbec jsme nečekali, že si v premiérové sezoně s novým autem povedeme tak dobře. Nicméně přes zimu jsme výborně potrénovali, připravili jsme se na nový ročník po všech stránkách, a kdybychom měli trochu více štěstíčka, možná by to bylo i lepší," připomíná Kořistka, že ve dvou nedokončených sprintech si vybral pořádnou porci smůly.
V Krkonoších totiž na poslední vložce sjel do příkopu, v Lužických horách mu zase v samotném závěru vypovědělo službu palivové čerpadlo. To se stalo dokonce na přejezdu. Naproti tomu hned první podnik sezony na Vrchovině jej vynesl až na bronzový stupínek, minule bral v Kostelci páté místo. „Šlo o nejlepší závody v kariéře, zejména Vrchovina nám na úvod hodně pomohla," nezastíral 27letý soutěžák, jenž má na svém kontě i dvě vyhrané erzety.
Ale pozor. I když se to nezdá, úplným zelenáčem v žádném případě není. Loni totiž tuzemský šampionát ve sprintrallye opanoval v kategorii dvoukolek. S vozem Suzuki Ignis S1600 neměl ve třídě konkurenci.
„Teď jsme sice přesedlali, nicméně hodně nám pomohlo, že známe všechny závody a můžeme vycházet z loňských rozpisů a zkušeností," říká Kořistka.
Co se týče zkušeností a poznatků, má navíc k dispozici rádce nadmíru zdatného. Od tohoto ročníku hájí s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX barvy stáje Jaroslava Orsáka, regionálního kolegy a účastníka mistrovství Evropy.
„Ačkoliv kvůli civilnímu zaměstnání nemám na přípravu příliš času, s Jardovou pomocí před každým startem auto otestujeme, nastavíme a nachystáme tak, aby mi sedlo co nejlépe. Zatím to vychází na jedničku a jsem za tuto spolupráci moc rád," nezastírá pilot z Velkých Karlovic.
Udržet či vylepšit stávající pozici bude chtít i během nadcházejícího víkendu, kdy sprinterský šampionát pokračuje v Pačejově. „Cílem je udržet třetí pozici ve třídě," svěřil se Kořistka se svými ambicemi směrem k posledním třem závodům této sezony. Jako bonbonek pak přibude prestižní účast na Barumce na přelomu srpna a září.