Po předchozím závodě v britském Brands Hatch, kde potvrdil pozici jedničky mezi dvouletými vozy, se bude snažit svoji pozici obhájit i v následujícím podniku.

A jeho ambice nehatí ani skutečnost, že okruh v Barceloně příliš nezná. „Konfigurace toho okruhu pro DTM je odlišná od té klasické, kterou si matně pamatuji. Je kratší, nemá ani tři kilometry a zůstalo z ní jen pár zatáček. Všechno tedy bude úplně nové a bude potřeba v testech chytit správný rytmus,“ připravuje se na náročný víkend Tomáš Kostka.

Dobrou náladu však čerpá především ze skutečnosti, že jeho Audi A4 DTM po předchozích technických problémech vykazovalo v Brands Hatch dobrou kondici, což vrátilo do celého týmu velmi dobrou náladu. „Auto po všech předchozích problémech fungovalo opravdu výtečně a budu se zase snažit zajet co nejlepší výsledek. To znamená být nejlepší mezi dvouletými speciály, a pokud možno se dostat i před někoho na ročním autě,“ naznačil své plány na Pyrenejském poloostrově zlínský jezdec.

Ten od minulého závodu dál pracoval na fyzické kondici, ale nezahálely ani jeho helma a kombinéza. „Bylo toho docela dost. Testoval jsem například Saleen a ještě před pátečním odletem do Španělska jsem ve čtvrtek testoval speciál DTM u našeho Bohemia Racing Teamu v Brně před Podzimní cenou Masarykova okruhu,“ prozradil 24letý pilot.

V sobotu hned po ránu je na programu volný trénink na dvě a půl hodiny. Kvalifikace přijde na řadu v sobotu odpoledne po půl druhé a hlavní závod startuje jako obvykle v neděli odpoledne úderem čtrnácté hodiny. Jezdci absolvují celkem 59 kol na trati, která měří 2977 metrů. Přímý televizní přenos opět obstará německá Das Erste anebo kabelový Sport5.

Robert Štach