V portugalském Algarve nespatřil cíl ani v jednom z víkendových závodů. Na vině byly technické problémy zbrusu nového vozu a kolize s jiným soupeřem.

„Čekal jsem od toho víc. Jsem zklamaný. Hodně jsem se těšil, věřil jsem, že můžeme bojovat o první trojku, ale hned první víkend ukázal, že nás čeká spousta práce k naplnění tohoto cíle,“ řekl Kostka.

Dalo se přitom čekat, že jeho premiéru v evropském šampionátu FIA FT3 budou provázet problémy technického rázu, neboť narychlo připravený vůz AMG SLS GT3 neprošel dostatečnými testy a k optimálnímu nastavení měl na míle daleko.

„S autem musím jet na hraně i za ní, abych se udržel těch nejrychlejších, což ale pneumatiky vydrží jen chvíli a pak už je to všechno špatně. V případě našeho vozu máme velký problém udržet trochu nějaký mechanický grip po dobu více než tří kol, na tom budeme muset velmi usilovně pracovat na testech i v dalších závodech. Zatím to není ono,“ přiznal někdejší formulový závodník.

Příliš mu nevoní ani výkonnostní a hmotnostní handicapy, které jsou specialitou tohoto šampionátu. Ve dvojici se zkušeným pilotem se totiž musí vystřídat i slabší závodník s menšími zkušenostmi. Každé auto pak může dostat po převážení a po prohlídce závodními komisaři určité závaží navíc, aby měly všechny automobilky a posádky relativně stejné podmínky. „Nám přidali závaží o hmotnosti 21 kilogramů a zmenšili nám restriktor o sedm desetin milimetru, takže máme slabší výkon motoru,“ posteskl si.

A jak vlastně vypadaly samotné závody? Nebyla to žádná hitparáda. V první kvalifikaci, kterou jede vždy pomalejší jezdec dané posádky, si Kostkův kolega Rus Leonid Machitski připsal až 21. čas a i samotný první závod musel po pár kolech vzdát, když po kontaktu s jiným vozem udělal defekt a poškodil zavěšení. „Sice jsem ještě do auta usedl, ovšem řízení bylo natolik špatné a nestabilní, že jsem musel do boxů,“ líčí zlínský pilot.

Druhé kvalifikace už se ujal on sám a na startovním roštu to bylo poznat. Posádka startovala ze třetí řady a Kostka se krátce nato probil až na čtvrtou pozici, kterou držel i v dalších kolech. Pak jej ale z tratě sestřelilo ferrari jedoucí za ním. „Skončil jsem ve štěrkové zóně, ze které už se nešlo vyhrabat. S něčím podobným ale musím pro příště počítat, neboť na trati bývá hodně aut a kontakty jsou běžnou součástí těchto závodů,“ bere si ponaučení 26letý jezdec.

Přesto si z Pyrenejského poloostrova přinesl i několik pozitivních poznatků. „Víme, že se do špičky můžeme dostat. Potřebujeme však zapracovat na nastavení vozu a musím se také snažit vypomoct svému parťákovi. Z jeho výkonu jsem byl trochu zklamaný, na druhou stranu jsme tým a já ho v tom nechci nechat. I on ale na sobě musí víc makat, abychom se posunuli tam, kam chceme,“ říká Kostka.

Další díl šampionátu se uskuteční v anglickém Silverstonu.