V pátečních kvalifikacích vybojovali Milan Maděryč, Tomáš Kostka a Thed Björk pro tříhodinovku třetí pozici na startu. Ten je v Divizi 4 v mistrovských závodech letmý a Kostka, který závod rozjížděl, jej postihl skutečně výborně. V prvních zatáčkách ustál i riskantní manévry soupeřů na konkurenčních mercedesech a brzy byl druhý. Charouz Racing System nasadil do jednoho ze svých vozů například expilota F1 Nicolase Kiesu. Toho Kostka po několik kol vytrvale stínoval ze druhé pozice. „Trošku jsem ho vybláznil a stačilo jenom počkat si, až udělá chybu, což se brzy stalo a já jsem mohl jít do čela. Začal jsem mu okamžitě ujíždět,“ líčil situaci jezdec.

Po půlhodině ale začalo auto mít problémy s dobíjením, a když Kostka přijel k mechanikům, ti okamžitě odhalili problém s alternátorem. „Alternátor je bohužel ve vozech specifikace DTM umístěn dost nešťastně a je potřeba rozebrat skoro půl auta. Proto trvalo dlouho, než se závadu podařilo odstranit,“ vysvětlil Kostka. Jeho týmový kolega Thed Björk pak ještě vyjel z boxů na několik kol, ale vrátil se a auto bylo definitivně odstaveno. „Mrzí mě to opravdu moc,“ přiznal v boxech Tomáš Kostka. „Od samého začátku jsem jel na samé hraně a vyplácelo se to. Pořád jsme zvyšovali náskok. Nebýt té poruchy, bylo to dneska na vítězství,“ smutnil zlínský pilot.

A náladu si Tomáš Kostka příliš nevylepšil ani o den později při sprinterském klání. Výkon motoru mu totiž nedovolil víc než umístění těsně pod stupni vítězů. Ale bodový přísun jej přesto udržel na vedoucí pozici absolutní klasifikace, o kterou jde Kostkovi především. Titul ve sprintech si totiž zajistil už v minulém závodě. Jeho jmenovec Enge se však na zlínského pilota dotáhl už na pouhé dva body. Závěrečný Epilog tak bude v půlce října víc než zajímavý.

„Důležité je, že jsem dojel na bodech. Se soupeři nebylo možné udržet kontakt. Ze začátku jsem se snažil o útoky, ale bylo jasné, že při současné kondici motoru to nemělo šanci na úspěch. Čeká nás hodně práce, máme na ni něco přes měsíc. Bude nezbytné provést výraznou repasi a opravu motoru a budeme řešit i naladění elektroniky, abychom zvedli výkon. Víme, že mercedesy jsou na tom teď výkonově lépe, ale o titul se určitě popereme,“ slibuje 24letý jezdec.

Robert Štach