„Určitě mě to trochu motivovalo ukázat se i na rallyeových tratích. Před víkendem jsem si ale nedával žádný konkrétní cíl a o konečný výsledek mi ani příliš nešlo. Závod jsem si chtěl především užít a dojet do cíle. Obojí se podařilo, nicméně teď musím přiznat, že mám velkou radost i z konečné deváté příčky. Na Barumce je to mé dosavadní maximum,“ uvedl někdejší formulový pilot.

A pokud ho někdo před závodem neznal, po víkendu si jej jistě bude pamatovat. Kostka se těsně za elitní desítkou pohyboval od samotného začátku a nebýt některých chyb, které pramenily z menší vyježděnosti v rallyeových soutěžích, jistě by potrápil i další soupeře před sebou. „Je pravda, že jsme měli i trochu štěstí. Třeba hned při prvním výletu mimo trať,“ připustil zlínský pilot.

Problém nastal, jak také jinak, hned v sobotu dopoledne na nevyzpytatelném Trojáku. „Při příjezdu k vleku nám to na slickách uteklo, na pátý rychlostní stupeň jsme jeli asi dvě stě metrů do louky a jen shodou šťastných náhod a okolností jsme minuli vše včetně lesu nebo sloupu elektrického vedení. Naštěstí se stačili rozprchnout i lidé, takže se nic nestalo,“ ulevil si Kostka po nejdramatičtějším okamžiku celého závodu.

Poté přece jen částečně zvolnil, přesto stále zajížděl velmi solidní časy. „Lépe jsme se trefili do volby pneumatik a při druhých průjezdech jsme vsadili trochu víc na jistotu. Přece jen jsme jeli s poměrně vysokým startovním číslem a po předchozích jezdcích už byla na trati spousta bláta a nečistot. Naštěstí v neděli už jsme startovali o něco výš a naše pozice na trati pak byla o něco lepší,“ pokračuje dvojnásobný mistr republiky ve sprintech na okruzích.

Paradoxně však hned zkraje nedělního programu musel ustát ještě jednu nepříjemnost. „Bohužel jsme šli znovu ven, čímž jsme trochu poškodili auto, které jsme pak museli opravit,“ prozradil Kostka. To jej definitivně přesvědčilo o tom, že sázka na jistotu bude tou nejlepší volbou pro celý zbytek závodu. „Hlavně jsme chtěli dojet. Na boj o desítku jsme se neohlíželi, protože na vlhku zatím nemáme v tomto autě najeto tolik co soupeři a s blížícím se cílem bylo zbytečné riskovat,“ vysvětlil pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Za svou trpělivost byl nakonec také odměněn. Zatímco před poslední erzetou vypadl z elitní desítky, v jejím průběhu pronikl až na konečné deváté místo. „Být čtvrtý mezi Čechy a devátý absolutně je v takové konkurenci parádní výsledek. Už jednou jsem měl na Barumce nakročeno k podobnému výsledku, ale kvůli technickým problémům jsem tenkrát nedojel. Letos to konečně vyšlo,“ usmíval se Kostka, který si tak dal nejhezčí dárek k 25. narozeninám.

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!
Zde vás budeme v průběhu dne informovat o nejdůležitějších a nejzajímavějších událostech z regionu a hlavně vám nabídneme různé soutěže.