„Celou zimu jsem věřil, že se mi podaří získat další angažmá v sérii DTM. Měl jsem jediný požadavek. Chtěl jsem startovat se silnějším vozem. Loni jsem měl k dispozici coby nováček dva roky starou evoluci. Ve své třídě jsem kraloval, ale do první desítky absolutní klasifikace jsem se nikdy nevešel. Tímto krokem jsem to chtěl změnit,“ řekl úvodem Tomáš Kostka.

Jenže jednání s privátní stájí KOLLES Futurecom – BRT ke kýženému cíli nevedla, a tak historicky druhému českému jezdci, který absolvoval kompletní německou okruhovou sérii cestovních vozů DTM, nezbylo nic jiného než hledat nové angažmá.

Ve hře bylo několik variant. Některé byly velmi zajímavé. „Vše ale bylo podmíněno tím, že s sebou přinesu do týmu nějaký budžet peněz. Většinou se jednalo o příliš vysoké a naprosto nereálné částky. Proto se letos žádného zahraničního seriálu nezúčastním,“ posteskl si někdejší formulový pilot.

A tak s blížícím se začátkem sezony už příliš z čeho vybírat ani nebylo. „Hodně mě limitovala skutečnost, že veškerou pozornost jsme letos upřeli k sérii DTM a do poslední chvíle jsme se snažili získat angažmá i pro tento ročník. To se bohužel nepodařilo, takže nakonec mohu být rád, že se mi ozvala stáj pana Charouze,“ oddechl si Kostka.

A v novém týmu, proti němuž předloni sváděl tuhé boje o vítězství v domácím šampionátu, se představil již ve včerejší úspěšné kvalifikaci na Jarní cenu Masarykova okruhu. „Musím to brát jako profesionál. Předloni jsme byli soupeři, teď jsou z nás kolegové. Přesto to bylo napoprvé trochu zvláštní. Naštěstí jsem trefil do správné stáje,“ pousmál se 25letý pilot.

Ten se v Brně představí v nedělním sprintu, v němž před dvěma roky získal titul. Již dnes je ovšem na programu vytrvalostní závod na tři hodiny. Toho se kromě Kostky zúčastní za volantem vozu Mercedes-Benz C AMG DTM také další nováček, rakouský jezdec Lukas Lichtner-Hoyer. Za volantem se budou střídat ještě s úřadujícím šampionem MMČR Divize 4 Antonínem Charouzem a s Václavem Nimčem. Sesterské auto bude navíc sedlat ještě Tomáš Enge.

„Z úvodní kvalifikace mám velmi dobré pocity. Těší mě, že jsem mohl zůstat u závodění a budu stále na očích. Navíc budeme mít k dispozici špičkové a velmi rychlé auto, takže ve svém dalším vývoji neustrnu. O výsledek se budu prát pravděpodobně jen ve sprintu, protože ve vytrvalostním závodě nemá stáj pana Charouze konkurenci. Soupeřem budou pouze ty tři hodiny,“ doplnil zlínský jezdec.