Zlínský pilot obsadil na okruhu Catalunya u Barcelony šestnáctou pozici v celkové klasifikaci, přičemž po celý závod bojoval s drobnými technickými problémy. Největší potíže mu však způsobovaly špatné pneumatiky.

Ty jej trápily hlavně v kvalifikaci. V té Kostka dlouho kroužil na osmnácté pozici, nakonec si však ještě o jedno místo pohoršil. „Podle všeho šlo o pneumatiky z odlišné směsi, které se omylem dostali do místa závodu. Všimli si toho i v dalších týmech. Dopoledne jsem jel ještě na starých gumách z Brands Hatch a byl jsem o půl sekundy rychlejší než kluci. Po přezutí se auto začalo chovat skoro nevyzpytatelně a hrozně klouzalo," vrátil se k sobotní kvalifikaci zlínský pilot.

V neděli už se cítil za volantem svého Audi A4 DTM o něco lépe, i když problémů se nevyvaroval ani tentokrát. „Ve druhé půlce soutěže mě hodně zlobilo řízení a vibrace od přední nápravy byly hodně silné. Nejen mně v tom vedru navíc odcházely hlavně zadní pneumatiky. Vždycky po výměně auto drželo tak tři kola, a pak začala velká klouzaná," přiblížil náročné podmínky španělského závodu Kostka.

To nejlepší však přišlo na závěr. „Někde praskl nějaký kryt výfuku a mě přímo na pravou nohu fučel žhavý vzduch. To grilování v kokpitu tedy rozhodně nic příjemného nebylo," doplnil pilot stáje KOLLES Futurecom – BRT. Další drama se odehrálo hned v úvodu a souviselo již tradičně se strkanicí, která nastala ihned po startu. Do značné míry se o ni postaral Ralf Schumacher, jenž po výměně motoru startoval až z dvacáté pozice. Měly tedy co dohánět.

„To byla věc, které jsme se všichni trochu báli, protože bylo jasné, že Ralf na nás moc ohledů brát nebude a pohrne se dopředu. Mně start vyšel výborně, i když je pravda, že jsem hned po něm dostal takovou drobnější ránu, pravděpodobně právě od Schumachera. Povedlo se mi ale předjet kolegu Seidlitze a snažil jsem se před ním i Christianem Bakkerudem vytvořit si potřebný odstup,“ líčil průběh závodu Kostka.

V cíli byl nakonec na šestnácté pozici, samozřejmě před oběma kolegy z týmu Colina Kollese. „V závěru už jsem vsadil spíš na jistotu, do žádných riskantních akcí jsem se nepouštěl. Cílem bylo udržet první pozici mezi dvouletými vozy, což se povedlo,“ byl se svým vystoupením na Pyrenejském poloostrově spokojený zlínský soutěžák.

Za necelý měsíc se celý kolotoč DTM přesune do Francie, kde šampionát pokračuje devátým podnikem na okruhu v Dijonu – Prenois.