Zvítězství se radoval Karel Trněný sJanem Březinou (Škoda Fabia WRC), stříbro bral svíce jak půlminutovou ztrátou Jan Štěpánek sPavlem Skácelem (Subaru Impreza Sti) a bronz Pavel Koutný sOndřejem Benešem (Mitsubishi Lancer EVOIX).

Kostka přitom mohl pomýšlet na medaili. Rodáka ze Zlína však na strahovském okruhu pozdržel jeden ze soupeřů, který jej nechtěl pustit před sebe. „Evidentně jsem byl rychlejší než on. Kdyby mě pustil, mohl jsem skončit na bedně,“ zlobil se Kostka, který měl na bronzovou příčku nakonec dvouvteřinové manko. Jinak však byl se svým sobotním vystoupením maximálně spokojený. „Ve voze Fiat Grande Punto Abarth S2000 jsem seděl vůbec poprvé, proto jsem příliš neriskoval a snažil jsem se dovézt sebe iauto vpořádku do cíle,“ uvedl 23letýpilot.

To byl také důvod, proč po prvních čtyřech měřených testech figuroval až na sedmém místě průběžného pořadí. „Zvolili jsme špatné obutí a hlavně zpočátku jsme jeli hodně na rezervu. Teprve postupem času jsem se dokázal svozem srovnat a přicházet mu na chuť. Dvoutisícovka je úplně něco jiného než klasický produkční vůz, se kterým jsem až doteď závodil. Nadchly mě zejména brzdy a řazení,“ vysvětloval Kostka.

Největší rozdíl vidí především vřízení auta a jeho atmosférickém motoru. „Jedná se onové závodní speciály, které tvrdě potrestají každou chybu. Stačí špatně zařadit a motor okamžitě ztrácí výkon. Pokud se ale sautem sžijete, můžete být hodně rychlí,“ porovnává zlínský závodník klasické produkční vozy, kterými se to včeských soutěžích jen hemží, a zbrusu nové dvoutisícovky. „Byl to parádní zážitek, ale pokud bych si mohl vybrat, raději bych se posadil zpět do svého Mitsubishi,“ dodal súsměvem Kostka.

Zda bude mít jeho spolupráce stýmem JM engineering trvalejší charakter, není vtuto chvíli jasné. „Zatím se jednalo pouze otest. Ten se povedl, nic bližšího jsme si ale neřekli. Určitá jednání ještě budou probíhat, nicméně neočekávám, že by se stal ze mě klasický soutěžní pilot,“ říká jezdec, jenž se letos úspěšně zúčastnil ičtyřiadvace­tihodinového závodu vLe Mans. Příští rok jej tak snejvětší pravděpodobní uvidí fanoušci opět na okruhových závodech svozem Audi A4 DTM, který brázdí domácí šampionát vbarvách Bohemia RacingTeamu.

Zregionálních jezdců se vhlavním městě ještě umístili Antonín Tlusťák 18., Milan Kneifl 22., Vladimír Barvík 23., Lubomír Minařík 26.Cíl vidělo 42posádek.