Zlínský pilot tedy logicky plánoval posun o další stupínek a těšil se do velkého mistrovství. Minimálně lednovou Jänner Rallye ale určitě vynechá.

„Zatím jednám o svém dalším působení v rallye. Ještě minimálně rok bych to chtěl zkusit, abych zjistil, jakou mám v tomto odvětví perspektivu. Mezinárodní mistrovství by bylo dobrým odrazovým můstkem, jenomže tragické události z tohoto roku se dotkly nás i našich partnerů. Mediální obraz našeho sportu teď není příliš dobrý a na jednáních s potenciálními sponzory se to projevuje," přiznává Tomáš Kostka.

Sám je tedy ohledně své účasti ve dvoudenních soutěžích spíše skeptický.

„Sehnat peníze na celý šampionát je nesmírně složité. Osobně si myslím, že to asi neklapne," říká na rovinu několikanásobný mistr republiky na okruzích. A opakovat znovu celé sprinterské mistrovství také nevidí jako příliš reálné.

„Možná pár vybraných podniků někde po okolí v rámci testování a prezentace našich partnerů," prozradil Kostka.

I proto si chystá záložní variantu.

„Mám asi tři velmi konkrétní nabídky pro účast v závodech na okruzích ve sportovních prototypech. Šlo by o vytrvalostní a vícehodinové podniky typu Le Mans. Sice už jsem se nárazově podobných akcí zúčastnil, nicméně celou sezonu jsem v takovém seriálu ještě neabsolvoval. I to by pro mě byla velká výzva," nezastírá zlínský pilot.

Nebránil by se však ani setrvání mezi soutěžáky, neboť také na mezinárodním fóru se otevírají nové možnosti.

„Lákalo by mě vyzkoušet novou třídu WRC 2, která vzniká souběžně při závodech mistrovství světa. Pak je tu také možnost naskočit do evropského šampionátu, který se sloučil s IRC, ovšem svět by měl v tuto chvíli asi přednost," přemítá Kostka.

Jasněji o své budoucnosti ale bude mít pravděpodobně teprve začátkem příštího roku.

„Vše je otázkou několika příštích týdnů. Uvidíme, jaký objem financí se nám podaří ve spolupráci s našimi partnery sehnat. Podle toho se pak rozhodneme. Sám jsem zvědavý, jak to nakonec celé dopadne," uzavírá 28letý pilot.