Právě na Hockenheimringu absolvoval v posledních dnech společné oficiální testování, na kterém se představila naprostá většina letošních účastníků série. A hned na úvod svému zaměstnavateli dokázal, že vsadil na správného koně. Zlínský pilot totiž v testovacích jízdách předčil oba své týmové kolegy, dánského pilota Christiana Bakkeruda i Johanese Seidlitze. „Tím jsem, myslím, docela zabodoval,“ svěřil se Tomáš Kostka.

Za vše hovořily i dosažené časy, které ve svém dva roky starém voze AUDI A4 DTM R13 zajížděl. Řádně zatápěl i pilotům modernějších speciálů, jejichž evoluce byly vyvinuty v letech 2008 a 2009. „Když jsem skončil 1,3 sekundy za Timo Scheiderem, 1,2 sekundy za Ralfem Schumacherem a 0,9 sekundy za Tomem Kristensenem, asi to opravdu není zlé. Na vodě se přitom rozdíly ve výkonu smazávaly a za Ralfem jsem byl jen o 0,6 sekundy,“ pochlubil se svými prvními dílčími úspěchy v nové stáji zlínský soutěžák.

Celé dění závodního víkendu začne na německém okruhu ležícím v Badensko – Würtenbersku už v pátek. Hlavní akcí celého víkendu bude nedělní hodinový hlavní závod se startem ve 14 hodin.

To se ke své velké premiéře postaví na startovní rošt i rodák ze Zlína. Mírná nervozita je proto naprosto pochopitelná. „Cítím trochu napětí, trochu odpovědnost a samozřejmě se strašně těším. Budu dělat maximum pro co nejlepší výsledek. Můžu vyhořet, ale můžu i uspět,“ přemítá Tomáš Kostka. Porovnávání technických parametrů letošních a dvouletých aut se totiž podle něj v závodě oproti testům poněkud smazává.

Hodně může udělat i správně zvolená strategie. „DTM je hodně kontaktní a vyrovnaná série, kde se stává, že favorit propadne a nováček se naopak prosadí. Budu se snažit, abych se všem, kdo mi do DTM pomohli, odvděčil dobrým výsledkem,“ dodal Kostka.

Robert Štach