„Byla to velmi nešťastná penalizace, která pravděpodobně rozhodla o osudu závodu. Kdybychom ji nedostali, mohli jsme zůstat ve hře o první místo až do samotného závěru. Takto jsme věděli, že za stávajících okolností, pokud Valda neudělá chybu, na první místo nedosáhneme. Tím nechci říct, že by nezvítězil zaslouženě, ale pětivteřinové manko hned po první erzetě nám hodně ublížilo,“ hněval se Kresta.

Toho rozzlobila především skutečnost, že si žádného kontaktu s retardérem, kvůli kterému byl dodatečně penalizován, vědom nebyl. „Bohužel pořadatel nám dal penalizaci, proti níž jsme se sice odvolali, ale sportovní komisař naši námitku nepřijal. Jedná se o velmi nebezpečný precedenc, který je potřeba co nejdřív vyřešit, aby se již něco podobného neopakovalo. Bylo by dobré tyto sporné retardéry lépe a jednoznačně definovat, aby se o výsledku skutečně rozhodovalo na trati a ne u zeleného stolu,“ řekl odhodlaně 33letý pilot.

Podobný názor sdílely i některé další posádky, neboť Kresta nebyl jediným, kdo na rozhodnutí sportovních komisařů doplatil. Velmi podobně dopadl také úřadující vicemistr republiky Václav Pech. „Štve mě především ta bezmoc. V kterémkoliv příštím závodě se může stát, že se bude celá situace opakovat. Já přitom nemám potřebu lhát. Kdybych věděl, že jsem narazil do retardéru, sportovně to přiznám, přijmu trest a jedu dál. Já si však nejsem ničeho vědom a na autě nemám jediný škrábanec. V budoucnu by se toho dalo velmi snadno zneužít v něčí prospěch, i když samozřejmě netvrdím, že to byl tento případ. Jen je potřeba nastavit jasná pravidla, která budou platit pro všechny,“ dodal Kresta.

Ke svému výkonu pak jen poznamenal. „Jeli jsme si pro co nejlepší výsledek, což se nám podařilo. Samozřejmě jsme věřili ve vítězství, ale s pokorou přijímáme i druhé místo. Jde vidět, že letošní sezona bude skutečně velmi dramatická a napínavá až do konce, což kvituji. K tomu, abychom začali vítězit, však potřebujeme zapracovat především na technice a na příští závod v Českém Krumlově se připravit ještě lépe než na Šumavu,“ řekl úřadující mistr republiky.

Za zmínku jistě stojí, že i na dalších místech byly vidět regionální posádky. Třetí skončil zlínský Jaromír Tarabus a hned za elitní pětkou dojel valašský junior Jaroslav Orsák.

Výsledky Šumava rally Klatovy: 1. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia S2000) 1:36:31,8, 2. Kresta, Gross (Peugeot 207 S2000) –6,0, 3. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) –2:25,3, 4. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) –2:36,4, 5. Štajf, Dolečková (Subaru Impreza Sti) –4:07,4, 6. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) –4:34,1.

Průběžné pořadí seriálu: 1. Valoušek 90, 2. Pech 54, 3. Tarabus 46.