K vítězství v jednodenních soutěžích mu přitom stačí dojet v Jeseníkách nejhůř do čtvrtého místa.

„Po výpadku v Příbrami, kde jsme z průběžné čtvrté příčky museli odstoupit kvůli technickým problémům, jsme přípravě auta věnovali zvýšenou pozornost. Vše jsme rozebrali, některé součástky preventivně vyměnili a znovu poskládali,“ připomněl Kresta, že prasklý koš zadního diferenciálu jej připravil před čtrnácti dny v celkové klasifikaci Mezinárodního mistrovství České republiky o postavení na stupních vítězů.

Ty má naopak jisté v šampionátu v jednodenních soutěžích. Jeho dosavadní bilance je skvostná. Čtyři vítězství a jedno druhé místo z něj dělají dva závody před koncem hlavního adepta na celkové prvenství. „Velký mistrák nedopadl podle našich představ a toto je příležitost, jak si v závěru sezony spravit chuť. Rádi bychom rozhodli už v Jeseníkách,“ přiznal luhačovický pilot.

Handicapem by podle něj neměla být ani skutečnost, že v tomto závodě dosud nikdy nestartoval. „S tím se ale potýkáme v podstatě před každým sprintem a zatím s tím žádné výraznější problémy nemáme, přestože pro Tomáše jsou všechny soutěže nové,“ uvedl Kresta s odkazem na svého mladého spolujezdce, který po boku někdejšího účastníka mistrovství světa sbírá navigátorské schopnosti.

Posádka vozu Mitsubishi Lancer Evo IX však touží po úspěchu v Jeseníkách i z jiného důvodu. Kresta totiž v závěru roku plánuje ještě jeden start v zahraničí, a kdyby musel případný sobotní nezdar napravovat ještě za dva týdny ve Vsetíně, kde šampionát vrcholí, byla by to pro něj nepříjemná komplikace. „Napevno proto v tuto chvíli ještě nic nerozhodujeme a vyčkáme na výsledky sobotní soutěže,“ dodává rodák z Trnavy na Zlínsku.

Pouze připomeňme, že hned za ním figurují v absolutním pořadí další dva regionální jezdci. Roman Odložilík však na druhém místě ztrácí propastných 40 bodů, obhájce mistrovského titulu Jaroslav Orsák je po dvou nezdarech v řadě o dalších 11 bodů zpět.