O všem podstatném se podle Kresty rozhodlo už v úvodní páteční rychlostní zkoušce, která se jela za tmy. Někdejší tovární jezdec týmu Ford vytočil hodiny, ztratil deset vteřin a na medailové pozice musel útočit z pátého místa. Ještě do konce první etapy ale prokázal své schopnosti a přenocoval na třetí příčce za Janem Kopeckým a Václavem Pechem.

„Myslím, že rozhodla moje chyba hned na začátku. Po zbytek úvodní etapy jsem už nechtěl zbytečně riskovat. Proto byl výsledný čas takový, jaký byl,“ vysvětloval 32letý jezdec více než půlminutovou ztrátu na vedoucího Kopeckého.

Druhý den soutěže se změnil v souboj Pecha s Krestou o stříbrnou pozici. Kopecký se svým vozem Peugot 207 S2000 oběma soupeřům postupně ujížděl a tři rychlostní zkoušky před koncem měl na Krestu téměř minutový náskok. „V sobotu jsem se pokusil o útok, ale ten mi bohužel nevyšel. Ve zbytku dne jsem alespoň zkoušel ztrátu trpělivě stahovat, ovšem šlo to jen velmi ztěžka,“ přiznal luhačovický závodník.

Ve dvanácté rychlostní zkoušce ale přišla nečekaná zápletka. Kopecký musel kvůli technickým problémům odstoupit a Kresta s Pechem byli rázem v boji o celkové vítězství. V tu chvíli je dělilo necelých osm vteřin. Oba přitom disponovali stejnou technikou a vozy Mitsubishi Lancer Evo IX. Fanoušci si tak ve finiši přišli na své. Kresta oba poslední měřené testy vyhrál, ale na celkové prvenství to nestačilo. Plzeňský jezdec pozici lídra uhájil.

„Byl to určitě vrchol soutěže, fanoušci měli o zábavu postaráno. Jel jsem rychle, ale ne za hranou. Věděl jsem, že Vaška za normálních okolností sotva předjedu, nicméně stačí jedno dvě drobná zaváhání, a třeba tři vteřiny jsou pryč. Venca však nechyboval. Klobouk dolů, zvládl to parádně,“ chválil bývalý účastník mistrovství světa svého soupeře, před kterým má v tuto chvíli v čele šampionátu náskok 27 bodů.

Domácí mistrovství pokračuje svým šestým dílem v termínu od 19. do 21. června, kdy se tuzemská elita představí v Třebíči.

Robert Štach