„Kdo nezná atmosféru této soutěže, tomu bych ji jen těžko popisoval. Jedná se o jeden z nejkrásnějších závodů vůbec, proto jsem si jej také vybral do svého kalendáře,“ řekl těsně před startem Roman Kresta. Další skutečností, která mu přála, byl také vhodný termín. „Finská rally nekoliduje s žádným podnikem velkého domácího mistráku,“ potvrdil.

Do dějiště závodu se bývalý tovární jezdec týmů Ford a Škoda přesunul na přelomu týdne a v úterý a ve středu absolvoval také seznamovací jízdy. „Vše probíhalo přesně podle plánu a žádné problémy se nevyskytly. Ve čtvrtek jsme si udělali přes den volno, večer se jela speciálka a pořádně závodit se začne teprve v pátek. Teploty zde přesahují třicítku, takže počasí přeje i fanouškům,“ prozradil Kresta.

Ačkoliv v minulosti pomýšlel v závodech mistrovství světa povětšinou hodně vysoko, letos bere tyto starty pouze jako zpestření. „Třeba na šotolině jsem s produkčním vozem ještě nikdy nejel. Finsko bude v tomto ohledu moje premiéra,“ připomněl rodák z Trnavy na Zlínsku, že se svým mitsubishi může jen sotva konkurovat převaze dvoutisícovek a speciálů WRC.

Do Finska se přitom luhačovický pilot vrátil po dlouhých pěti letech, kdy zde ještě coby soukromník startoval s fordem. „Žádná sláva to ale tenkrát nebyla. Zlobila nám elektrika a soutěží jsme se spíš potrápili. Teď bychom si chtěli rally především užít bez zbytečného tlaku na konečný výsledek,“ řekl ke svým ambicím Kresta.

Finská rally letos slaví šedesáté výročí. Pořadatelé na letošek připravili v Jyväskylä inovovaný itinerář. Narozdíl od ostatních podniků letošní sezony mistrovství světa má soutěž de facto pouze dvoudenní formát, kdy se vše podstatné odehraje v pátek a v sobotu. V neděli se už ve Finsku závodit nebude. Na soutěžní posádky čekají tradičně velice rychlé šotolinové tratě ve finských lesích se spoustou horizontů a mnohametrových skoků, které tradičně prověří jezdecké umění pilotů.