K vidění bude hned sedm vozů divácky atraktivní kategorie S2000. „Největším tahákem bude bezpochyby účast továrního týmu Škoda Motorsport zastoupená dvěma vozy pilotovanými Finem Hänninenem s prioritou FIA A a Janem Kopeckým. Chybět samozřejmě nebude ani kompletní česká rallyeová špička v čele s úřadujícím šampionem a obhájcem loňského prvenství Romanem Krestou,“ láká automobilové fanoušky ředitel závodu Miroslav Hošák.

Zajímavé bude sledovat posádku se startovním číslem dvě. V Mitsubishi Lancer Evo IX se totiž představí rusko-australská posádka. „Pilotovat jej bude teprve 18letý rodák z Moskvy Novikov, jenž absolvoval několik závodů v rámci mistrovství světa v kategorii juniorů a na Valašsko údajně přijel sbírat zkušenosti na asfaltovém povrchu,“ upřesnil tiskový mluvčí akce Roman Ordelt.

Zásadní změnou prošly tratě. „Oproti loňskému ročníku jsme obměnili devadesát procent úseků. Snad jen sobotní rychlostní zkouška Juřinka bude stejná s tím, že byl zkrácen letmý cíl,“ potvrdil Hošák, jenž při vyřizování povolení musel řešit nespočet problémů. „Například měřený úsek Trúba jsme museli výrazně zkrátit kvůli vysokým bezpečnostním požadavkům plynárenské společnosti. Ta v oblasti Štramberka má své podzemní zásobníky, které po nedávné krizi opět plní plynem. A protože v okolí sond dochází k částečným únikům, nebylo by v našich silách, abychom zajistili stoprocentní zákaz kouření,“ upřesnil ředitel závodu.

I tak se o divácký zájem nebojí a očekává velký zájem fanoušků. „Stejně jako v minulosti bude vstup na závody zdarma. Jedinou výjimkou bude sobotní polookruhová rychlostní zkouška Juřinka, kde bude vstup zpoplatněn symbolickými třiceti korunami, které alespoň z malé části pokryjí stále rostoucí náklady spojené s pořádáním rallye,“ vysvětlil Miroslav Hošák.

Start úvodního závodu seriálu MMČR bude v pátek v 17 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí, přičemž v první etapě na jezdce čekají dvě rychlostní zkoušky, které musejí absolvovat hned třikrát. „Ideální to není, neboť s každým průjezdem se každá posádka snaží zrychlit a zvyšuje se pravděpodobnost chyby. Při třetím průjezdu již pilot méně poslouchá spolujezdce a jede podle paměti,“ upozornil zlínský závodník Jan Jelínek, jemuž by nevadilo, kdyby v příštím týdnu na některých úsecích nasněžilo. „Sice to příliš pravděpodobné není, ale pneumatiky i na tuto alternativu máme nachystané,“ potvrdil.

Naopak bílé vločky na cestě by hodně zkomplikovaly situaci Jaromíru Tarabusovi. „Žádné speciální pneu nemám. V mém případě by se situace změnila v boj o přežití,“ připustil pilot jednoho ze sedmi vozů S2000 (Fiat Grande Punto).

Jako ryba ve vodě by se měl cítit téměř domácí pilot Jaroslav Orsák. „Konkurence díky startu továrního týmu Škoda zde bude letos obrovská. Naším cílem je dojíždět ve velkém šampionátu do 5. místa, ovšem tady na Valašsku by se podobný výsledek rovnal malému zázraku,“ uvědomuje si juniorský závodník v barvách národního týmu.

Vítězná posádka se v cíli - opět na náměstí ve Valašském Meziříčí – objeví v sobotu před 17. hodinou.