„Určitě budeme chtít skončit co nejvýš. Od začátku pojedeme rychle, oproti sprintům však přece jen musíme něco změnit," uvědomuje si valašský pilot. Důvod je jednoduchý.

„Zatímco sprinty absolvujeme za pár hodin, teď nás čeká podstatně delší a náročnější soutěž. Nepojedeme za hranou, abychom zbytečně nepoškodili techniku," vysvětluje pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.

Na rozdíl od loňského ročníku by letos rád projel cíl. Naštěstí má k sobě partu zkušených poradců. Kromě navigátora Jaroslava Nováka se může opřít také o poznatky Milana Pantálka. Želchovický soutěžák patřil v minulosti mezi pravidelné účastníky a loni Barumku zdárně dokončil. „Právě na jeho popud pojedeme s rozumem a bez zbytečného rizika," ozřejmil pilot Gemini Rally Teamu.

Přesto však může být paradoxně rychlejší než při jednodenních sprintech. „Ve velkém mistráku jsou dovolené o milimetr větší resktriktory. V praxi to dělá zhruba sekundu na kilometr, což by nám mohlo pomoct v soubojích s posádkami s výkonnější technikou. Přesto budou mít samozřejmě stále navrch," očekává Jakeš, který se na start soutěže postaví už popáté během své kariéry.

Přehnanou trémou tedy rozhodně netrpí. A to ani přesto, že podél trati jej bude povzbuzovat spousta známých a kamarádů. „Spíš mi to pomůže k ještě lepšímu výkonu. Navíc jsem na tuto situaci zvyklý z domácích sprintů na Kopné a ve Vsetíně, kde to bývá podobné," pousmál se 23letý závodník, jehož dosavadním maximem na Barumce bylo 14. místo absolutně z roku 2010.