"Nemůžeme být spokojenější. Začali jsme na osmém místě a nakonec jsme byli třetí, což byl náš sen před závodem," řekl Pech novinářům. Jeho hlavní devizou byla vyrovnaná jízda. "Dosahovali jsme stabilních časů, drželi jsme stabilní tempo a jen na poslední vložce jsme zpomalili, abychom neudělali zbytečný defekt. Věděli jsme, že už nás Roman (Kresta) nemůže dojet," uvedl pilot Euro Oil týmu, který získal třetí titul za sebou.

Soutěž poznamenal sobotní tragický incident, kdy po nehodě na třetí rychlostní zkoušce zemřel Luděk Kocman. Spolujezdec Pavla Karlíka po převozu do nemocnice podlehl následkům rozsáhlého krvácení. Devětačtyřicetiletého navigátora, který se na spolupráci s Karlíkem dohodl až krátce před startem rallye, nezachránila ani operace ve zlínské krajské nemocnici.

Soutěž přesto pokračovala. "Osobně si myslím, že se to mělo ukončit. Ten pán, co to řídí, se však rozhodl jinak. Kdyby se to stalo někomu z čela startovního pole, tak by se určitě dál nejelo," řekl Pech. Celkově čtvrtý Roman Kresta měl jiný názor. "Znám to ze světa a tam se většinou pokračuje. Jen na Britské rallye, kde zemřel Park, se to ukončilo. To ale bylo na konci soutěže," poukázal Kresta na tragickou nehodu z předloňského klání mistrovství světa. Například před rokem se Katalánská rallye po úmrtí Němce Jörka Bastucka dojela.

Podobně se dnes normálně bojovalo o vteřiny a celkové umístění i na tratích v okolí Zlína. V rolí lídra průběžného pořadí se dnes na start postavil Belgičan Freddy Loix, ale nakonec soutěž ani nedokončil. Hlavní hvězda rallye a nejzkušenější pilot urazil na dvanácté rychlostní zkoušce kolo a musel odstoupit z první pozice. "Přitom do té chvíle auto fungovalo bez problémů a ani já jsem nechyboval. V neděli jsem přitom nechtěl riskovat a prát se o vítězství. Nevyšlo to," litoval bývalý tovární jezdec Mitsubishi.

Tři erzety před koncem se tak do čela dostal Vouilloz, který dokázal předstihnout i s technickými problémy bojujícího Španěla Enriqua Garcíu Ojedu. Na medailové pozice se poprvé posunul Pech, Roman Kresta byl čtvrtý. Vouilloz disponující výkonným speciálem nové kategorie S2000 své prvenství již udržel a druhého Garcíu Ojedu porazil o šestnáct vteřin. Jeho kolegova z Peugeot teamu Espaňa se ale dostal do čela seriálu Intercontinental Rallye Challenge, do kterého se zlínská rallye započítávala.

"Samozřejmě jsem šťastný, že se mi podařilo vyhrát. Nikdy jsem tady nezávodil a zdejší tratě jsou hodně těžké. Dnes jsme měli štěstí, že Freddy Loix urazil kolo. Navíc mi pomohlo, že vedení týmu po problémech mého kolegy s převodovkou rozhodlo, že spolu nebudeme bojovat, ale dojedeme na svých místech," řekl Vouilloz, jenž se v minulosti věnoval sjezdu na horských kolech a je se sedmi světovými tituly nejúspěšnějším jezdem historie. Jeden ze čtyř evropských titulů získal také v Česku.

Čtvrté místo nakonec patřilo Krestovi, jehož šance na dobrý výsledek a případný čtvrtý triumf v domácí soutěži pohasly hned v sobotu ráno, kdy měl defekt a ztratil 2:28 minuty. "Pak už bylo hodně složité soustředit se na závod. Dnes jsem se snažil jet hlavně pro diváky. S dosaženým výsledkem moc spokojen nejsem, protože bylo vidět, že až na erzetu ve Slušovicích jsme mohli bojovat o nejlepší trojku," řekl Kresta, který vyhrál závěrečné dvě rychlostní zkoušky. "Zkoušel jsem, kam až můžeme jít. Bylo vidět, že někteří udělali chybu a je jen škoda, že to nevyšlo na třetí místo," litoval. Realisticky však přiznal, že na první místo by zřejmě neměl, i kdyby ho nepotkal defekt.

Mezinárodní český šampionát bude pokračovat sedmým a závěrečným závodem 22. a 23. září v Příbrami. Další díl seriálu IRC bude Rallye San Remo, která se uskuteční o týden později. Nikdo z českých jezdců však pravděpodobně na startu nebude.

Neoficiální výsledky:

1. Vouilloz, Klinger (Fr./Peugeot 207 S2000) 2:28:10,8, 2. García Ojeda, Barrabes (Šp./Peugeot 207 S2000) -16,3, 3. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) -1:56,3, 4. Kresta, Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX) -2:28,8, 5. Casier, Miclotte (Belg./Peugeot 207 S2000) -4:10,8, 6. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO IX) -4:16,9, 7. Navarra, D'Esposito (It./Fiat Grande Punto S2000) -4:47,7, 8. Travaglia, Granai (It./Fiat Grande Punto S2000) -5:44,0, 9. Grzyb, Hundla (Pol./Suzuki Swift S1600) -6:32,9, 10. Jean-Joseph, Boyere (Fr./Citroën C2 S1600) -7:10,1.

 

Průběžné pořadí MMČR:

1. Pech 133 bodů, 2. Kresta 75, 3. Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX) 73

Průběžné pořadí IRC:

1. García Ojeda 36, 2. Navarra 31, 3. Vouilloz 26