V okolí Hrádku nad Nisou se opět sešla velmi kvalitní konkurence. Na start se postavilo celkem 129 posádek, včetně dvou vozů specifikace WRC pilotovaných Karlem Trněným a Igorem Drotárem.

Druhý jmenovaný ovšem soutěž vůbec nedokončil, Trněný se díky dvojité penalizaci propadl až na osmé místo, tedy až za Milana Pantálka. Z vítězství se tak mohl nečekaně radovat Jan Sýkora.

„Dojet v takové konkurenci na sedmé příčce je pro mě velkým úspěchem,“ pochvaloval si v cíli Pantálek, jenž se v první desítce držel od úvodní rychlostní zkoušky. V pátém měřeném testu se posunul na osmou příčku a po ujetí 72 ostrých soutěžních kilometrů si ještě o jedno místo polepšil. „Celý závod jsem zajížděl vyrovnané časy a vyvaroval jsem se jakékoliv větší chyby,“ doplnil želechovický pilot.

Další letošní úspěch v jednodenním šampionátu se však nerodil snadno. Pantálek musel loni v Lužických horách kvůli technickým problémům odstoupit, letos jej zase limitoval výkon auta. „Zatímco většina mých soupeřů jezdí s nejnovější evolucí vozu Mitsubishi, tedy s devítkou, já mám zatím k dispozici pouze osmičku,“ upozornil jezdec Gemini Rally Teamu.

Pantálek se však s tímto handicapem vyrovnal na jedničku a dobře si poradil i s nevyzpytatelným počasím. „Před závodem pršelo a nebylo jednoduché zvolit správné obutí. Některá místa byla ještě mokrá, jiná už osychala. Navíc se na trati střídalo hned několik druhů povrchu, včetně asfaltu nebo šotoliny. I z tohoto pohledu se jednalo o nejnáročnější sprint, jaký jsem ve své kariéře absolvoval,“ přiznal želechovický jezdec.

Své kvality bude moct opakovaně potvrdit už příští víkend, kdy se v Hustopečích uskuteční další podnik Mezinárodního mistrovství České republiky. Domácí seriál ve sprintrallye pak pokračuje 7. června v okolí Tišnova.

Výsledky: 1. Sýkora, Škardová 45:50,9, 2. Semerád, Niemetz -8,3, 3. Hozák, Houšť - 27,7, 4. Trojan, Řihák -34,8, 5. Mifka, Plachý -35,1, 6. Ducháček, Dufek (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -1:02,2, 7. Pantálek, Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII) - 1:06,8.

Průběžné pořadí: 1. Semerád 43 bodů, 2. Sýkora 33, 3. Peták (Peugeot 207 S2000) 30.

Robert Štach