Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Minařík raději nešel na technickou přejímku

Podkopná Lhota - Vidět cíl nadcházejícího 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín by chtěl především závodník Lubomír Minařík. Závodník z Podkopné Lhoty se na start „své“ domácí soutěže opět postaví po roční přestávce.

21.8.2009
SDÍLEJ:

Závodník Lubomír Minařík. Foto: Archiv

„Jezdím Barumku již od roku 1998 a vynechal jsem pouze dva ročníky. Mimo jiné loni, kdy jsme byli přihlášeni, ale z finančních důvodů jsem musel náš start přehodnotit. Naposledy jsem zde dojel v roce 2007 ještě s Fiatem Punto, o rok dříve jsem vyhrál svou skupinu, což se mi v minulosti podařilo celkem třikrát (2x A6, 1x A5),“ pochlubil se Minařík.

Jako většina závodníků i on považuje víkendový podnik za nejnáročnější v Česku. „Zdejší tratě jsou klasické, vlastně stále se opakující. Za nejvíce náročnou považuji rychlostní zkoušku Semetín, Troják je pro změnu nejdelší a na hodně rozbitých cestách. Člověk si musí dát pozor hlavně na defekt,“ zvedá varovně prst 28letý pilot. „Je dobře, že na tratích, hlavně rychlých úsecích, přibyly retardéry. Jsou na rozumných místech a dávají celému závodu větší bezpečnost.“

Třebaže většina jezdců se snažila alespoň na Barumku získat do pronájmu konkurenceschopný vůz s absolutní špičkou v podobě vozu kategorii S2000, Minařík vsadil na jistotu. „Vše je o financích. Poněvadž ale naše Škoda Fabia Kit Car má homologaci pouze pro domácí sprintové závody, také já jsem musel změnit vůz. Vsadil jsem na Renault Clio R3, jenž po většinu času mám v garáži. Vlastním jej totiž společně s jednou pražskou firmou a pronajímáme ho mladému Blahnovi na sprinty. Volba vozu tak byla jednoduchá,“ pokrčil smířlivě rameny.

Přestože nový závodní stroj má neustále na očích, příliš ostrých kilometrů s ním nenajezdil. „V minulých dnech jsem absolvoval menší test. Více osahat si jej ale chci až na pátečním shakedownu,“ přiznal Minařík, jehož bude navigovat Viktor Semela.

A jak velký rozdíl je mezi fabií a cliem? „V zásadě mají velmi podobné jízdní vlastnosti. Clio má však dvoulitrový motor a s tím spojený větší krouťák a výkon.“

O hvězdné konkurenci na Barumce byly napsány snad již tisíce řádků, což nenechává chladným ani Minaříka. „Je to pro mě čest zúčastnit se tak kvalitně obsazeného závodu. Na špičku se ale budu moci dívat jen zpovzdálí. Já se pochopitelně budu soustředit na svou třídu a konkurenty, jako je Tlusťák, Sýkora a další.“

A kdo podle mladého jezdce může pomýšlet na celkové prvenství ve víkendovém podniku na Zlínsku? „Hodně bych to přál Romanu Krestovi, uspět může i Jan Kopecký. Ze zahraničních jezdců se těším mimo jiné na Krise Meekeho nebo na Itala Bassa,“ vyznal se pilot z Podkopné Lhoty.

S blížícím se startem Barumky musí častěji zvedat telefony a diskutovat s přáteli a kamarády. „Zájem před domácím závodem se vždy zdvojnásobí, v dílně se dveře netrhnou. Rozdal jsem nespočet kartiček a autogramů, což ale dělám rád,“ dušuje se Minařík, který na svém voze poveze číslo 42.

Sehnat nemalé finance na závodění je rok od roku složitější. Statisíce korun nespolkne jenom vůz, ale rovněž desetičlenný tým spolupracovníků. „Důležité bude se vyhnout havárii, která mimo jiné stojí peníze, a ty na závěr sezony ještě budou potřeba. Pojedu proto rychle, ale bez zbytečného rizika, abych viděl cíl,“ potvrdil.

Z pověrčivosti raději osobně nepůjde na technickou přejímku. „Pošlu tam mechaniky. Když totiž chodím osobně, většinou se něco na trati semele,“ poznamenal s úsměvem Minařík, jenž si ve voze rovněž vozí talisman pro štěstí. „Od přítelkyně jsem dostal medvídka, kterého mám pověšeného na zadním rámu u okna,“ přiznal.

Aktuální soutěžní ročník, ve kterém se specializuje výhradně na domácí jednodenní závody, nemá rozjetý podle svých představ. Tři závody před koncem (Vyškov - 1. víkend v září, Jeseníky a Vsetín) má coby obhájce posledních tří mistrovských titulů na vedoucího Dohnala třicetibodovou ztrátu. „Žádná tragédie to není, stále mám vše ve vlastních rukou. Již si ale nesmím dovolit žádnou chybu, neboť už jsem si vybral možnost dvou výpadků, které se na konci sezony škrtají,“ dodal Minařík, jenž letos vyhrál úvodní dva sprinty sezony ve své skupině.

Autor: Martin Břenek

21.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tomáš Janíček

Janíček se s Kvistem shodl: Utkání jsme chtěli za každou cenu dohrát!

Fotbal Evropská liga: FC FASTAV Zlín - FC Kodaň
145

Páník: Kluci si zaslouží pochvalu, ne poznámku! Kdo dvakrát vyhraje, postoupí

Trolejbusy na Jižních Svazích zůstaly v odpolední špičce bez proudu

Dvacetiminutový výpadek napájení trolejového vedení v oblasti Jižních Svahů zkomplikoval včera v odpolední dopravní špičce cestování na největším zlínském sídlišti.

Neví, zda měla sex. Prý byla opilá

„Byl to pro mne slušný přivýdělek. Dělaly jsme společnost mužům, a jestli došlo i na sex, to záleželo na nich. Peníze jsem ale dostala jen za sex, když nebyl, tak ne,“ vysvětlovala ve čtvrtek senátu krajského soudu ve Zlíně mladá žena z Kroměřížska.

Někdo je bez práce až 25 let. Změnit se to praxí snaží školy

Osmnáct let. I tolik roků může člověk strávit coby nezaměstnaný na úřadě práce v jeho evidenci. Chtíc i nechtíc. Odraz na psychice nezaměstnaného však musí být podle vsetínské psycholožky Alexandry Švecové velký.

AKTUALIZOVÁNO

Kabelkový veletrh v Otrokovicích: Odnesli si radost a pomohli Naději

FOTO, VIDEO/ - Dlouhá fronta a zájemkyně čekající už dobrou hodinu před začátkem. Tak to ve čtvrtek odpoledne vypadalo v Otrokovické Besedě předtím, než vypukl třetí ročník oblíbeného Kabelkového veletrhu. Pořádala jej Naděje ve spolupráci s regionálním Deníkem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení