„Především s první polovinou. V té jsem absolvoval všechny důležité podniky mistrovství Evropy a díky senzačnímu závěrečnému vystoupení v Polsku, kde jsem skončil třetí, jsem oproti loňsku vylepšil své konečné umístění o dvě příčky a bral nakonec skvělé páté místo,“ rád vzpomíná závodník ze Žlutavy, jenž se svým čtyřtaktním motocyklem Honda 450 T startuje ve třídě Open.

„Už loni jsem si říkal, jak skvěle mi závody vyšly a jak bude těžké sedmé místo zopakovat. Do seriálu ME se navíc přihlásili další skvělí motokrosaři,“ uvědomoval si 35letý závodník. „Oproti předchozí sezoně ale pořadatelé vybrali z mého pohledu lepší tratě, méně písčitých, proto jsem dosáhl lepších výsledků. Konkurence sice narostla, ale paradoxně dělala více chyb. Navíc v Polsku, na trati, kterou znám deset let, jsem zajel životní jízdy a výsledek.“

Žádné velké odměny od svazu se ale nedočkal. „Sice jsem skončil výsledkově lépe, dostal jsem však méně peněz. Ty v konečném důsledku stačily na pokrytí nákladů spojených s evropským šampionátem,“ upřesnil nejlepší motokrosař regionu.

Vzhledem ke skvěle rozjeté sezoně si Hrabica věřil i v domácím šampionátu. Stopku mu však vystavilo srpnové zranění. „Před mistrákem v Přerově jsem si na tréninku zlomil klíční kost a tři žebra. Vůbec nevím, co se stalo, pamatuji si až na chvíle v nemocnici. Prý jsem přeletěl přes řídítka a pak mě motorka přicvakla k zemi,“ otřepe se při vzpomínce na nepříjemný okamžik.

Poté bylo jasné, že sezona pro něj skončila. „V závěru roku jsem si sice ještě vyzkoušel místní hobby závody, ale do ostrého boje s konkurencí jsem se už nepouštěl. Spíše jsem si chtěl vyzkoušet, jestli to ještě půjde a získal jsem chuť a motivaci do přípravy na novou sezonu,“ vysvětlil člen a majitel Motokros Racing Teamu.

S přípravou na novou sezonu začal Hrabica již v minulých týdnech. „Bude podobná poslední. Sázím na pestrost přípravy, tedy běh, kolo, florbal, posilovna a podobně. Až se v novém roce oteplí, jako ostatní hned začnu s tréninkem na motocyklu, který měnit nebudu. Zůstanu věrný hondě,“ dušuje se motokrosař.

Neutěšenou celosvětovou finanční situaci pocítil i Hrabica. Jestliže již loni složitě sháněl prostředky na provoz ekonomicky náročného sportu, letos se musel hodně uskromnit. „Polovina sponzorů mi odřekla. Doba je zlá a je ji třeba překonat. V současnosti se motokrosem neuživí ani úřadující mistr republiky Jiří Čepelák, který se souběžně se závodní kariérou věnuje obchodu,“ uvedl příklad Hrabica. „Vážně proto uvažuji i nad trénováním mladých nadějí, neboť zkušeností mám hodně. Po vzoru tenisu bych se třeba stal hrajícím kapitánem – jezdícím trenérem.“

V příští sezoně Hrabicu na tratích určitě uvidíme, do motokrosového důchodu se ještě nechystá! Kde a ve kterých podnicích to bude, ale zatím netuší. „Vše je o penězích. Bude hodně záležet, jak moc česká federace podpoří start jezdců v seriálu mistrovství Evropy. Pokud nebudou vytvořeny adekvátní podmínky, asi bych pak vsadil pouze na český šampionát a souběžně startoval v Přeboru Moravy,“ dodal Jindřich Hrabica.