„S výsledkem a především svým výkonem jsem hrubě nespokojen. Hlavně jsem neočekával, že se sedmiměsíční pauza na mě až tolik podepíše. Myslel jsem si, že i bez tréninku dokážu na poslední výkony navázat, ovšem hrubě jsem se spletl,“ sypal si popel na hlavu Jelínek, který v sobotním podniku udělal tři fatální chyby. „Mimo jiné po jednom z retardérů jsem trefil plot a dále pak dostal hodiny. Něco podobného se mi už dlouho nestalo, navíc v jednom krátkém závodě. Připadal jsem si, jako bych s rallye začínal.“

V konečném účtování to i přesto stačilo na solidní osmé místo. „Prakticky jsem nebyl spokojen s výkonem ani v jedné z rychlostních zkoušek, celých šedesát ostrých kilometrů jsem se hledal. Pořádně jsem nedokázal zrychlit,“ zlobil se na sebe Jelínek, který se v rozběhnuté sezoně z ekonomických důvodů bude věnovat pouze sprintovým jednodenním závodům. Podle očekávání si nenechá ujít domácí Barum rally.

„Situace se nijak zásadně nezměnila. Druhým ze šesti podniků bude Rallysprint Kopná, na kterou bych se chtěl náležitě připravit,“ dušuje se 33letý pilot. „Určitě mnohem více potrénuji a před samotným závodem chci absolvovat minimálně padesát ostrých kilometrů. Již nechci nic podcenit a dostat se opět do svého tempa. Pouze tehdy můžeme pomýšlet na lepší umístění,“ uvědomuje si.

Jestliže v uplynulé sezoně rallyeové tratě brousil ve svém červenobílém „micákovi“, letos mu dal zbrusu nový kabát. „Auto technicky je stejné jako loni, pouze repasované. V tomto roce budeme ale jezdit v bíločernozlaté kombinaci,“ upřesnil.

Odhadovat své ambice po ne zrovna vydařené premiéře Jelínek příliš nechtěl. „Samozřejmě že se vždy budeme snažit zajet co nejlepší výsledek. Určitě chceme ve sprintech skončit do desátého místa. Konkurence se opět zvýšila, proto nebude snadné se prosadit. Určitě ale budeme chtít podávat mnohem lepší výkony, než tomu bylo v Třebíči,“ dušuje se Jan Jelínek.