Vítězství mu spadlo do klína po nečekaném odstoupení Romana Kresta. I přesto si svého životního výsledku nadmíru považoval.

Životní výsledek Tarabuse

„Oblíbený závod se nám podařilo odjet bez chyb a s naším představením i konečným umístěním jsem nadmíru spokojený,“ pochvaloval si v cíli soutěže Jaromír Tarabus. Sám sice nevyhrál jedinou rychlostní zkoušku, nicméně vyrovnanost výkonů v jednotlivých měřených testech se v celkovém hodnocení ukázala jako klíčová. „Měli jsme sice problémy na prvních dvou rychlostních zkouškách, kdy jsme ztratili několik sekund, ale pak jsme se dostali do jezdecké pohody. Jeli jsme na jistotu a vyšlo nám to,“ usmíval se zlínský pilot.

Do cíle dorazil s desetivteřinovým náskokem na druhého Poláka Grzyba s fiatem. Sobotním závodem dal zároveň zapomenout na předchozí nezdar v Hustopečích, kdy po nárazu do stromu putoval do nemocnice. „Na to jsem ale nemyslel, to bych pak do závodního auta vůbec nemohl sednout. Spíš jsem cítil větší zodpovědnost vůči fanouškům a známým, kteří se přijeli na Kopnou podívat. A jsem rád, že jsem je nezklamal,“ prozradil Tarabus.

Valouška porazily jen dvoutisícovky

Takřka domácí závod to byl také pro Pavla Valouška. Ten dokončil oblíbenou soutěž na čtvrtém místě a ve druhé polovině podniku již pořádně trápil se svým mitsubishi i výkonnější dvoutisícovky. „Hned od začátku se jelo poměrně ostře. Na startu se sešla řada výborných jezdců i aut a všichni to brali hodně prestižně. Nejel jsem se sice úplně na hraně, ale příliš zrychlovat už také nešlo,“ přiznal otrokovický pilot.

Postupně se ale začal prodírat výsledkovou listinou směrem nahoru a nakonec skončil jen těsně pod stupni vítězů. „Vzhledem k tomu, že přede mnou skončily pouze dvoutisícovky, jsem s konečným výsledkem spokojený. Samotný závod jsem bral spíš jen jako zpestření, ale samozřejmě bylo dobře, že jsme si mohli otestovat i některé věci na barumku. To je také důvod, proč zvažujeme ještě alespoň jeden start na některém ze sprintů, abychom byli na nejdůležitější podnik celé sezony dobře připraveni,“ doplnil Valoušek.

Orsák se udržel v čele šampionátu

Poprvé se letos neradoval v jednodenní soutěži z vítězství Jaroslav Orsák. Do třetice to sice nevyšlo, přesto mohl být vedoucí muž domácího šampionátu s konečnou šestou příčkou také spokojený. „O vítězství jsem tentokrát neuvažoval, konkurence byla příliš veliká, ale do třetího místa jsem chtěl dojet. Sice se to nepodařilo, nicméně mezi jezdci započítávanými do celkového hodnocení mistrovství jsem skončil čtvrtý, což taky není špatné,“ uvedl valašský závodník.

O lepší počin se připravil hned v samotném úvodu soutěže, který mu příliš nevyšel. „Zaspali jsme,“ přiznal. Pak sice našel potřebný rytmus, dostavily se však technické problémy. „Nešla mi zařadit čtyřka. A to je u mitsubishi nejdůležitější rychlost. Nakonec jsme se spolujezdcem našli způsob, jak ji tam zařadit, ale bylo to hodně na silu,“ dodal Orsák, který i přes sobotní dílčí nezdar nadále vévodí celému šampionátu.

Dalším závodem seriálu jednodenních soutěží bude za čtrnáct dní Horácká rally v Třebíči. Ještě před barumkou se pak jezdci představí i v Krkonoších.