„Získat povolení při skladbě tratí je stále náročnější, nyní to bylo nejsložitější v mé kariéře. Máme nevýhodu, že jsme v každém roce první testovací závod a při změnách legislativy schází úředníkům postupové manuály," posteskl si hlavní organizátor akce Antonín Cekota, jehož ani to neodradilo od uspořádání zítřejšího 41. ročníku.

Na jezdce tak opět čeká přes sto třicet kilometrů, z toho šest slalomových zkoušek, ale v délce jen 29 km. „Ano, je to o devět kilometrů méně než loni, což nás hodně mrzí. Čím dál častěji totiž narážíme na neochotu obyvatel, respektive úřadů. Doba prostě nepřeje rallye, získat povolení je daleko náročnější," klopí oči Cekota, podle něhož požadavky a nároky výrazně vzrostly především v uplynulých třech letech. „Nyní už po nás chtějí i povolení na místa, kam bychom jeli, kdybychom od nich nedostali povolení. Neskutečné."

I přese všechno se pořadatelům daří dodržet tradici a pro závodníky připravit nějakou změnu tratě. „Bude to úsek Hvozdná, který se pojede opačně než normálně. Naopak úsek Raková jsme museli z výše uvedených důvodů zkrátit z devíti na pět kilometrů, což nás nejvíce mrzí. Avšak stálice a klasika Barák zůstává bez omezení," oddechl si šéf akce.

Také v případě zájmu soutěžících, kteří opět naplní propustnost akce. Zájem, kdy pořadatelé museli odmítat každého druhého přihlášeného, je už sice pryč, ale i tak se populární „Stopa" těší největšímu zájmu v kategorii amatérů. „Na trať by se mělo vydat 113 aut včetně předjezdců. Ale žádná velká jména nehledejte. Nikdo nemá jezdeckou licenci," připomněl jednu ze zásadních podmínek účasti Cekota.

Na druhou stranu jej těší, že motoristická ikona regionu Roman Kresta pořadatelům košem nedal. „Naopak! Ještě si pamatuji, jak Roman se svou sestrou jel s námi v době, kdy jsme závodili na školním hřišti. Nyní je naším patronem, formou konzultace nám pomáhal při skladbě tratí. A chybět nebude ani letos. Sice ne za volantem, ale v sobotu ráno nebude chybět na startu!" upřesnil Cekota.

To samé platí i o Martinu Březíkovi, který coby licencovaný závodník pojede jako jeden z předjezdců. „Je to naše stálice, šéf fanklubu," směje se ředitel. „Z amatérského pole pak po více než desáté vyrazí vstříc nástrahám tratí Rostislav Škubník, chybět nebude ani obhájce loňského prvenství Radim Minařík. Zajímavé bude také sledovat zkušeného 63letého Miloslava Zapadla, bývalého továrního jezdce AZNP Mladá Boleslav, jenž se Škodou 130 v minulém století jel Monte Carlo. Nyní jezdí hlavně veteránské akce, ale když po loňském pozvání k besedování zjistil, jak pěkný závod zde máme, nenechal si ho letos ujít," těší Cekotu.

Změny, kdy z důvodu bezpečnosti nesmí na trať auta s větším obsahem než 1900 ccm, i přes snížený zájem pořadatelé nelitují. „Toto pravidlo s prvním výrazným zdražením benzinu před čtyřmi pěti roky nám ubralo zájemců, na druhou stranu toho vůbec nelitujeme. Proč? Od té doby máme méně nehod. Statisticky nám totiž v minulosti bourala nejvíce vysokoobsahová auta, navíc to byla vždy velká rána a hrůzostrašnější," pokyvuje Cekota s prosbou směrem k divákům, aby po celý čas závody sledovali s maximální opatrností a odstupem.

Letošní ročník zahájí dnes od 16 do 20 hodin technická přejímka v areálu STK Vizovice, samotný závod je na programu v sobotu od 8 hodin se startem od vizovické sokolovny. První posádka v cíli by měla být po půl druhé. „Na startu nebude chybět loňský vítěz absolutního pořadí Drahomír Kubica respektive „béčka" Roman Žárský," dodal Antonín Cekota.

Vozidla jsou tradičně rozdělena do 3 kategorií bez rozdílu obsahu motoru: A – pohon přední nápravy, B – pohon zadní nápravy, C – pohon čtyř kol

Jediným pravidlem pro všechna vozidla je omezení obsahu motoru do 1900 ccm. Soutěže se smí zúčastnit pouze vozidla připuštěná k běžnému silničnímu provozu.

Program

  • Start I. etapy: Vizovice – sokolovna (8)
  • SZ 1 Hvozdná (8.25)
  • SZ 2 Raková (9)
  • SZ 3 Barák (9.40)
  • cíl I. etapy, přeskupení – sokolovna (10.30)
  • start do II. etapy (11.10)
  • SZ 4 Hvozdná (11.35)
  • SZ 5 Raková (12.10)
  • SZ 6 Barák (12.50)
  • Cíl soutěže – sokolovna (13.40).