„Ani Turecko nebo Řecko nebyly tak hrozné," potvrdil pilot vozu Škoda Fabia S2000, jenž se do první desítky musel probíjet ze zadních pozic. Částečně kvůli taktice, částečně jej brzdili soupeři.
„Hned na první erzetě jsem dojel pomalejší vůz, který trápily technické problémy. Dlouho jsem její v závěsu, čímž jsem ztratil poměrně hodně času. Navíc jsem měl defekt," líčil Tlusťák. To samé se mu navíc stalo ještě jednou.
Přesto se nenechal vyprovokovat ke zběsilé jízdě a počínal si spíš rutinérsky. „Byl to záměr. Věděli jsme, v jakém stavu jsou cesty. Nechtěli jsme hned v úvodu zbytečně poničit techniku. Čekal nás dlouhý závod, což jsme museli na startu zohlednit," vysvětloval zádveřický pilot.
Postupně však zrychloval a manko umazával. „Druhé průjezdy v první etapě už byly z naší strany mnohem rychlejší a hodně vydařená byla také druhá etapa. Teď zpětně možná trochu lituji, že jsme v úvodu víc nezabrali, možná by z toho byl i lepší výsledek, nicméně jsme v cíli posbírali nějaké body a to se počítá," zdůraznil 31letý pilot.
Po pomalejším rozjezdu sezony tak začíná opět pravidelně bodovat a dojíždět mezi desítkou nejlepších. „S tím jsme do tohoto ročníku šli. Mistrovství Evropy se po sloučení se seriálem IRC výrazně zkvalitnilo, zvýšila se konkurence a každé bodované umístění je pro nás úspěchem," nechal se slyšet Tlusťák.
I díky tomu se teď může těšit na zaslouženou dovolenou, po níž začnou velké přípravy na domácí Barumku. Tu bude na přelomu srpna a září již tradičně hostit zlínský region.
„Dáme si na této soutěži hodně záležet, abychom maximálně využili výhody domácího prostředí. Hned po dovolené absolvujeme velký asfaltový test a vše důkladně připravíme," slibuje.