„Tyto statistiky sleduji až letos a těší nás. Pokaždé chceme vyhrát,“ potvrdil 36letý rodák z Opočna, jemuž letos zkomplikovaly cestu hned tři defekty během sobotní etapy. Zpět do čela se ale dostal před posledními dvěma erzetami a už ani rychlého druhého Rusa Alexe Lukjaňuka před sebe nepustil.

Kopecký přitom marně hledá soupeře ve své kategorii celý tento rok. Včetně seriálu MS WRC2.

„Zajímavá sezona. Je konec srpna, prázdnin a zatím jsme neprohráli. Do konce roku nás ještě čekají asi dva závody, kdy se budeme snažit stejně jako nyní ve Zlíně. Pokud by se opět podařilo vyhrát, byla by to sezona z říše snů,“ přiznává soutěžák, který by neměl na Zlínsku chybět ani za rok.

„To je ještě daleko,“ pousmál se člen Škody Motorsport.

Jan Kopecký
Kopecký: Tři defekty? To se nám už dlouho nestalo. Chceme ale vyhrát!

Jak náročná byla letošní Barumka?

Jedna z těch těžších za poslední roky. Sami jsme si způsobili problémy a pak jsme se z nich museli zpět dostat.

Pomohla vám poslední podobná stíhací jízda z Německé rallye?

Podobnou zkušenost nerad opakuji a povedlo se mi to hned po týdnu. To ale není úplně nejlepší vizitka. (úsměv)

Věřil jste od začátku, že se vám manko podaří stáhnout?

Nebylo to jasné, protože podmínky byly složitější a pořadí první desítky do vložky se otáčelo. Navíc zde nejsou povolení špioni a při deštivých podmínkách jsme netušili, jak to vypadá na trati. Občas to bylo čuchání, každé místo bylo jinak zablácené či vyjeté.

Ztrátu jste stahoval pomalu, ale systematicky…

Zaplať pánbůh, že jsme oba startovali na konci první desítky a podmínky jsme měli stejné. Nepatřili jsme k nejrychlejším, protože to nebylo špínou na trati možné. I tak to stačilo.

V poslední sekci jste vsadil na sliky, pneumatiky na sucho. Nebyl to v oblačném počasí risk?

Naše předpověď byla, že už od půl jedné pršet nebude. Bohužel nad Kašavou se mraky držely hodně, vložka byla stejně mokrá jako ráno. Trať prosychala pozvolna, na sliky to bylo hodně optimistické.

Přestože jste se dostal do čela po 13. rychlostní zkoušce, asi jste vzhledem k předchozím soubojům s Lukjaňukem musel být ve střehu do posledních metrů…

My jej známe, víme, jak velký je to bojovník. Letos ale už více myslel na evropský šampionát, zvláště když letos si svou pozici zkomplikoval haváriemi z prvního místa.

Dá se letošní výhra srovnat s nejtěžší před dvěma lety?

Nedá, protože letos si za to můžeme sami, do jakých komplikací jsme se dostali. Před dvěma roky jsme jeli vyrovnaně bez větších problémů do poslední rychlostky, nyní to byla vyloženě naše chyba.

Jak se vám líbil výkon Daniho Sorda?

Ukázal se zde v dobrém světle. Barumka zde je těžká, navíc toho nemá tolik s R5 najeto. Těžko říci, možná spousta lidí od něj čekala více, ale předvedl zde solidní výkon. Když se podíváme na hvězdné jezdce, kteří zde startovali poprvé, ztráceli minuty. Byl fajn.

Jak bude vypadat příprava na další závod MS v Turecku?

Moc volného času není, vzhledem k náročnému programu posledních dvou týdnů v podobě Německa a Barumky si musíme hlavně odpočinout. Ve čtvrtek ale už letíme na test do Francie na šotolinu, každopádně to uteče rychle.

Barum Czech Rally Zlín 2018. Cíl na náměstí Míru.
Nedělní finiš Kopeckému zajistil sedmé vítězství na Barumce

VÝSLEDKY Barum Rally

1. Kopecký Jan – Dresler Pavel (Škoda Fabia R5) 2:07:47.2
2. Lukjaňuk Alexey – Arnautov Alexej (Rus., Ford Fiesta R5) + 7.5
3. Sordo Dani – Del Barrio C. (Šp., Hyundai i20 R5) + 53.6
4. Jakeš Miroslav – Machů Petr (Škoda Fabia R5) + 53.9
5. Gryazin Nikolaj – Fedorov Y. (Rus., Škoda Fabia R5) + 1:13.2
6. Kreim Fabian – Christian Frank (Škoda Fabia R5) + 1:58.2
7. Ingram Chris – Whittock Ross (Brit., Škoda Fabia R5) + 2:07.8
8. Tarabus J. – Trunkát Daniel (Škoda Fabia R5) + 2:14.0
9. Magalhães B. – Magalhães Hugo (Port., Škoda Fabia R5) + 5:25.8
10. Pellier Laurent – Combe Geoffrey (Fr., Peugeot 208 T16) + 7:03.1