„Rychle se šířící nemoc Covid-19 nám sebrala naději uspořádat Barumku v uplynulém roce. S odstupem času se naše rozhodnutí rallye na základě doporučení Krajské hygienické stanice zrušit, ukázalo v daný okamžik jako jediné správné,“ potvrdil ředitel Barumky Miloslav Regner.

Organizační tým světově vyhlášené rallyeové počítá s tím, že se kulatý ročník podaří odjet v letošním roce. „Usilovně pracujeme, jednáme s úřady i samosprávami, tvoříme plán a modelujeme situace s přihlédnutím k aktuálnímu stavu, aby se dal podnik uspořádat v plánovaném termínu. Máme na to stále půl roku. Doufáme, že pandemie v příštích měsících po vakcinaci obyvatelstva ustoupí a situace se vrátí do stavu blízkého normálu. Jubilejní padesátý ročník chceme zorganizovat tak, aby se jej fanoušci mohli zúčastnit v rámci možných situací a modelů vývoje epidemie. I přes nejasné vyhlídky jsme spíše optimisty a věříme, že koronavirus brzy ustoupí,“ potvrdil Regner.

„I když doba není jednoduchá, postupně oslovujeme stávající partnery a hledáme i nové. Tým z nasazení nepolevil a stále si držíme optimistickou náladu. Trať máme nachystanou již od listopadu, nyní pracujeme na itineráři a bezpečnostním plánu pro rychlostní zkoušky,“ sdělil Jan Regner, zástupce ředitele.

Barumka má dlouhodobě pevné místo v prestižním seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally. Letošní šampionát starého kontinentu proběhne opět pod křídly promotérské společnosti Eurosport Events, když kalendář čítá opět osm podniků. Po jeho nedávné aktualizaci začne sezona začátkem května na Azorských ostrovech v Portugalsku.

„Rok 2020 byl hodně náročný pro všechny, motoristický sport nevyjímaje. V rámci mistrovství Evropy se podařilo uspořádat pět závodů, i tak to byl jeden z prvních motoristických seriálů mimo okruhy, který po nuceném jarním lockdownu začal a odjel se v odpovídající kvalitě, byť bohužel bez Barumky. Jezdci svým zájmem šampionát podpořili, a tak se v loňské sezoně sešla neskutečně nabitá konkurence. Ani letošní ročník nezačíná lépe, koronavir řádí všude kolem. Přesto předběžné informace naznačují, že by jezdecká kvalita šampionátu neměla klesnout, spíše naopak,“ potvrdil Petr Linhart, koordinátor soutěžních týmů ERC a zároveň člen ředitelství zlínské rallye.

Po startu na Azorech bude Evropa pokračovat dalšími šotolinovými rallye v okolí Mazurských jezer v Polsku a v lotyšské Liepaji. Ke konci července se seriál přemístí na žhavý italský asfalt do Říma, Měsíc na to pak Barumka otevře druhou polovinu kalendáře evropského šampionátu. Po Zlínu je na programu šotolina v portugalském Fafe a seriál zakončí dva asfaltové podniky v Maďarsku a na Kanárských ostrovech ve Španělsku. Právě na ostrově Gran Canaria seriál koncem listopadu podobně jako v loňském roce vyvrcholí.

Organizátoři Barum Czech Rally Zlín připravují řadu novinek, přičemž tou aktuálně nejčerstvější je, že posádky Star Rally Historic oproti minulým rokům absolvují i nedělní etapu.