Zajímavé a kvalitní startovní pole přinese i přes všechna epidemiologická opatření víkendový úvodní podnik MČR v rallye – 39. ročník Valašské rally Valmez 2021.

V závěru tohoto týdne se na Valašsko totiž sjede více jak 70 posádek, mezi kterými nebude chybět kompletní česká automobilová špička v čele se staronovým úřadujícím šampionem Václavem Pechem či Janem Kopeckým.

„S kvantitou i kvalitou jsme velmi spokojení. Víkendová klání slibují zajímavou a dramatickou podívanou od začátku do konce,“ potvrzuje předseda organizačního výboru Valašské rally Jaromír Tomaštík.

K největším osobnostem víkendového klání však bude patřit 23letý ruský talentovaný pilot Nikolaj Gryazin.

„Rozhodně bude tvrdit muziku. Naše klání totiž bere jako test před dubnovým závodem seriálu mistrovství světa v Chorvatsku. Celkově máme velký počet pilotů, kteří se budou měřit v rámci evropské centrální zóny,“ upřesnil Tomaštík.

Ruskému bohatýrovi jistě nedají nic zadarmo ani dlouhodobě nejrychlejší dva čeští piloti, kteří se vloni tahali o pozici šampiona.

Malu, vyhrávej, pomáhej. Pořadatelé populární automobilové soutěže Barum Czech rally Zlín vyhlásili u příležitosti letošního 50. ročníku malířskou soutěže o zajímavé ceny s charitativním podtextem.
Namaluj Barumku a vyhraj svezení v závodničce či helikoptéře

„Rychlí ale budou i další, zejména regionální závodníci. Kromě Štajfa se Semerádem, kteří podle všeho neměli ještě připravenou techniku, dorazí opravdu ti nejlepší tuzemští piloti,“ zopakoval.

Jeho radost je o to větší, že na tom nic nezměnilo ani nedávné nečekané vyjádření škodovky, která doporučovala svým dealerským posádkám zvážení účasti na Valašsku.

„Docela nás to překvapilo. Dlouhodobě totiž pracujeme v jasně daném režimu, epidemiologicky přísně daných pravidlech a vše jsme důsledně připravovali ve spolupráci s Národní sportovní agenturou potažmo ministerstvem zdravotnictví. I proto jsme dostali výjimku pro uspořádání akce,“ zdůraznil předseda Valašky, který začal věřit v úspěšné uspořádání akce až začátkem března.

„Přesněji osmého večer, kdy nám v datové schránce přistála výjimka. Každopádně kvůli všem opatřením nás příprava letošního podniku stála o polovinu více úsilí než normálně,“ potvrdil.

Po pátečním odpoledním shakedownu čeká na jezdce během víkendu celkem 445 km dlouhý závod, během kterého absolvují hned 10 rychlostních zkoušek na pěti úsecích o celkové délce 141 km.

Delší sobotní etapa je provázána s dvěma téměř dvacetikilometrovými testy Hukvaldy a Lešná. V neděli se bude pokračovat polokruhovou Juřinkou, památným úsekem Poličná – Jarcová a populární Bystřičkou.

Zázemí budou mít posádky na kopřivnickém polygonu, přičemž první závodník se vstříc nástrahám se vydá v sobotu po 9. hodině, abychom jméno vítěze mohli znát v neděli před 15. hodinou.

„Největším favoritem je Gryazin, ale Kopecký s Pechem mu určitě nedají nic zadarmo,“ očekává Tomaštík.

A co bylo na organizaci závodu nejnáročnější?

„Jednoznačně logistika, přesněji zajištění testování všech. A tím nemám na mysli jen jezdce, ale i licencované činovníky a všechny okolo,“ zdůraznil Tomaštík, který se s kolegy musel vejít do rozpočtu, se kterým pracoval i naposledy v létě.

„Jen došlo k přesunu jednotlivých kapitol. Museli jsme minimalizovat propagační tiskové náklady a mnoho dalších. Poslední zkušenosti z léta jsme přetavili ve prospěch závodu,“ usmívá se ředitel.

Nejzásadnější změnou pro fanoušky, kterým je letos přístup do dění závodu striktně zakázán, je zajištění sledování on-line.

„Nejskalnější fanoušci pochopili dobu a po řádném proškolení se ve velké části stanou pořadateli. Pro všechny ostatní mám skvělou zprávu, kdy po dohodě s Autoklubem ČR se nám podařila vyřešit autorská práva a můžeme naši rallye streamovat,“ je hrdý šéf organizačního výboru.

Za cíl si přitom dali zajistit minimálně dvě streamovací místa z každé rychlostní zkoušky.

„Tajně ale pracujeme hned na čtyřech místech. Protože ale s tím nemáme žádné zkušenosti, cíl je skromnější. Na celou realizaci jsme měli dva týdny. Ač se mi to neříká lehce, prosím všechny fandy, aby zůstali doma, nechodili k trati a závod si užili u monitorů a počítačů,“ dodal Jaromír Tomaštík.

Top 10 startovní listiny

1 Kopecký - Hloušek (Škoda Fabia Rally2 Evo)

2 Gryazin - Aleksandrov (Rus., Volkswagen Polo Gti R5)

3 Pech - Uhel (Ford Focus WRC)

4 Černý - Černohorský (Škoda Fabia Rally2 Evo)

5 Mareš – Bucha (Škoda Fabia Rally2 Evo)

6 Jakeš - Machů (Škoda Fabia R5)

7 Cais - Žáková (Ford Fiesta R5 MkII)

8 Vlček - Jugasová (Hyundai i20 R5)

9 Odložilík - Tureček (Škoda Fabia Rally2 Evo)

10 Kotarba L. - Kotarba T. (Pl., Citroën C3 R5)