„Naší prioritou je kompletní seriál MMČR. S Davidem Šmeidlerem bychom chtěli vybojovat titul ve třídě 3. Díky úspěchu na Jänner rally máme sezonu dobře rozjetou,“ připomněl Orsák, že v úvodním podniku celé sezony pobral ve své třídě maximální počet bodů. Teď se však musí připravit úplně na jinou soutěž. Na Valašsku není po sněhu ani památky a pojede se čistě asfaltový závod.

„Na asfaltu jsem s výjimkou Mikulášské rally téměř půl roku nejel a potřebuji si na asfaltový povrch znovu zvyknout. Od pondělí jsme začali testovat. V plánu máme trojici testů na Valašsku. Chceme především dokonale vyladit podvozek,“ uvedl směrem k přípravě na druhý podnik nejprestižnějšího domácího šampionátu 27letý pilot.

Vzápětí vysvětlil, co jej vedlo k tomu, že stáhl ze šampionátu novější model Mitsubishi Lancer Evo IX specifikace R4, od nějž si loni hodně sliboval. „Po loňských zkušenostech víme, že specifikace R4 je rychlejší než produkční vůz skupiny N. Ve třídě 2, kam je od loňska zařazena, je však proti speciálům Super 2000 nekonkuren­ceschopná. Rozhodli jsme se proto soustředit na třídu 3, kde máme reálnou šanci bojovat o nejvyšší příčky,“ ozřejmil Orsák.

Přípravě staronové zbraně ovšem věnoval se svým týmem spoustu času a věří, že tato práce nepřijde vniveč. „Zůstáváme u modelu Lancer Evo IX, se kterým máme dostatek zkušeností a máme k němu i potřebné množství náhradních dílů. Auto je zbrusu nové s maximálním využitím úprav v rámci platné homologace. Všechny důležité komponenty jsou nové,“ uvedl valašský pilot, jenž se tak opět může spolehnout na podporu svých stálých partnerů. Ti jej nenechali ve štychu ani v době, kdy ekonomická situace motosportu příliš nepřeje.

„Máme věrné a prosperující partnery, díky kterým se nám podařilo zabezpečit celou sezonu. Navíc nám pomohli dovybavit i servisní dílnu a týmové zázemí. S jejich pomocí můžeme stejně jako v minulých letech startovat i na Slovensku, kde se také pokusíme zapojit do bitvy o mistrovský titul. Bohužel, dvě soutěže v Rožňavě a Topolčanech kolidují s českým mistrákem, kterému pochopitelně dáváme přednost. Vyloučeny ale nejsou ani další zahraniční starty,“ doplnil k letošnímu programu Orsák.