Absolutně skončil sedmý, mezi enkami bral druhé místo, nicméně již po dvou kilometrech první sobotní erzety mohlo být vše jinak.

„Naším cílem bylo dojet na prvním nebo druhém místě ve třídě, posbírat co nejvíc bodů, takže konečný výsledek hodnotíme jako velké vítězství," usmíval se po závěrečné rychlostní zkoušce valašský pilot. V sobotu dopoledne jej ovšem hned na první rychlostní zkoušce v Biskupicích napadly jen ty nejčernější myšlenky.

„Praskl nám zadní diferenciál, ačkoliv byl skoro nový. Asi chyba materiálu, jinak si to nedokážu vysvětlit. Když jsem slyšel tu ránu, myslel jsem si, že je konec. Při takové závadě nikdy nevíte, jestli auto dojede až do servisu, či nikoliv. Každou chvíli jsem čekal, že odstoupíme," popsal Orsák nepříjemné lapálie.

Opět se však projevila jeho zarputilost a schopnost čelit problémům. „Říkal jsem si, že pojedu, dokud se auto nezastaví. Je zázrak, že se nám podařilo odjet celou rundu. V duchu už jsem se smiřoval s černým scénářem a předčasným koncem. Motivace mi v tu chvíli opravdu chyběla. Nabrali jsme značnou ztrátu, což pro nás nebylo dobré," konstatoval 29letý soutěžák.

V servisu se ovšem mechanikům podařilo závadu odstranit a pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX R4 mohl pokračovat.

„Chvíli nám trvalo, než jsme chytili tempo, ale jeli jsme a to bylo důležité. V neděli jsme se ještě zlepšili a dotáhli jsme to do zdárného konce. Mirka Jakeše jsme už dohnat nemohli, jel výborně a my bychom museli hodně riskovat, což jsme zamítli. I druhé místo je pro nás vítězství," zopakoval s úsměvem pilot z Valašských Klobouk.

A v cíli to bylo z jeho výrazu poznat. „Šlo o náš jediný letošní start doma, přišlo se na nás podívat hodně lidí a společně s nimi jsme si to maximálně užili," ubezpečil nový lídr evropského šampionátu v kategorii produkčních vozů.

„Barumka nám vyšla, rozjeté to máme dobře. Teď nás čeká Polsko a Chorvatsko a potom uvidíme podle bodového zisku, co vše ještě objedeme," nastínil nejbližší plány Orsák.