Valašský jezdec se poměří se silnou konkurencí dalších 62 soutěžáků s vozem Škoda Fabia S2000, s nímž podstoupil první ostré testy těsně před odjezdem do Monte Carla. Znovu do něj usedl až při včerejším shakedownu.

„Připraveni jsme dobře, určitě ještě zapracujeme na detailech a na některých dalších věcech. Hlavně se ale budeme snažit dobře dojet, neudělat chybu a samotný závod si především užít, protože jednotlivé vložky opravdu stojí za to,“ říká ke svým ambicím Orsák.

A obezřetnost je podle něj skutečně na místě, neboť předchozí tři dny společně se svým spolujezdcem Karlem Vajíkem projížděli v produkčním voze trasy monacké soutěže. „Najeli jsme neuvěřitelných 2310 kilometrů. Nejednalo se přitom o žádnou jízdu po dálnici, ale po úzkých cestičkách v horách. Na jednu erzetu dokonce popsal Karel celý blok, který mu u nás běžně vystačí na celý jeden sprint,“ popisoval úřadující mistr republiky ve sprintrally.

O náročnosti svědčí také skutečnost, že od sobotního rána, kdy valašská posádka začala s tréninkem přímo v dějišti, neměla ani čas na nějaké společné posezení s dalšími českými jezdci. „Ráno vstáváme v šest hodin, odpoledne se stavíme někde na bagetu a teprve večer po osmé hodině se dostaneme k teplé večeři. Na získávání informací od dalších posádek, které už mají s tímto závodem zkušenosti, tak není vůbec prostor,“ objasnil 25letý jezdec.

Záludný by měl být podle něj především povrch, který zdaleka nebude pouze o sněhu. Spíš naopak. „Hodně nás to překvapilo. Asi devadesát procent tvoří asfalt a zbývajících deset procent ledové plotny. Sněhu je tu pouze minimum,“ prozradil přímo z místa soutěže Orsák, který se může těšit i na velkou podporu svých fanoušků. „Spousta známých za námi přijede, ti další budou fandit doma u televize,“ připomněl valašský pilot, že téměř celý závod má přenášet satelitní televizní stanice Eurosport.

Na programu je celkem 15 rychlostních zkoušek, z toho čtyři noční. V praxi to dělá 396 ostrých kilometrů.