V Prešově musel kvůli poruše motoru odstoupit již v polovině úvodní erzety a letošních premiérových bodů se nedočkal ani u našich východních sousedů.

„Už to vypadá trochu jako komiks,“ nechápavě kroutí hlavou valašský pilot. A není se co divit. Nové Mitsubishi Lancer Evo IX fungovalo ještě v průběhu testovacích jízd jako hodinky a nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo vypovědět poslušnost už po pár ostrých kilometrech prešovské rally.

„V polovině první rychlostní zkoušky jsem však zničehonic slyšel rachot motoru a za chvíli nám odešel úplně. Dál jsme nemohli pokračovat. Těžko říct, kde se stala chyba. Všechny součástky měníme preventivně. Když ale odcházejí i úplně nové věci, nevím, co ještě můžeme udělat lépe, abychom podobným věcem zabránili,“ krčí rameny Orsák.

A protože na Slovensku nestartoval ani v úvodním podniku sezony, stojí před ním ve zbytku šampionátu nelehká úloha. Pokud chce pomýšlet na solidní výsledek alespoň ve své třídě, podobná zaváhání už si nesmí dovolit. „Musíme dojíždět,“ přikyvuje 26letý soutěžák, který se na Slovensku vrátí už za tři týdny, kdy tamní šampionát pokračuje závodem Rally Tríbeč.

I proto vynechává rodák z Valašských Klobouk domácí sprint na Kopné, o němž původně uvažoval. „Teď však nemám motor ani auto,“ vysvětluje. Druhou věcí pak je skutečnost, že hned týden po Rally Tríbeč pokračuje v Českém Krumlově i tuzemské mistrovství. „A my do té doby musíme připravit auto tak, aby zvládlo obě soutěže. Kopná už by byla opravdu navíc,“ dodává Orsák.