„Za každou cenu jsme potřebovali dojet do cíle a bodovat. Tomu jsme v úvodu soutěže přizpůsobili také taktiku. Nešli jsme do zbytečného rizika a jeli jsme tak, abychom nevyrobili zbytečnou chybu,“ předeslal úvodem svého hodnocení Orsák. Tato taktika slavila úspěch, v závěru páteční etapy přesto pilot z Valašských Klobouk zrychlil. A v průběžném pořadí se to hned projevilo.

„V poslední erzetě jsme zatáhli, posunuli jsme se nahoru, poskočili jsme na čtvrté místo. Částečně i díky tomu, že Pavel Valoušek chyboval,“ připomněl Orsák, že cestu k pozdějšímu úspěchu mu otevřely i přehmaty soupeřů. Tím byla zároveň daná i jeho výchozí pozice před sobotní druhou etapou. „Na první trojku jsme ztráceli poměrně hodně, museli jsme ale odrazit útok Vaška Arazima,“ prozradil 26letý soutěžák.

I proto v úvodu druhé etapy pokračoval v sympatickém výkonu ze závěru předchozího dne a pak už si bramborovou pozici s přehledem udržel. „V závěru jsme sice ze svého náskoku část prohospodařili, bylo to ale záměrně. Výsledek byl tentokrát na prvním místě. Kromě získaných bodů nás potěšil také výkon auta a jeho spolehlivost. Během závodu jsme řešili pouze nastavení tlumičů, vše ostatní klapalo,“ pochvaloval si Orsák.

Ten podruhé v této sezoně představil vůz Mitsubishi Lancer Evo IX R4, s nímž jel i bronzový Václav Pech. Zatímco před čtrnácti dny v Českém Krumlově jej ovšem zradila prasklá poloosa, na jihu Moravy si jízdu skutečně užíval. „Zatím jsme ale nemohli využít všech předností auta. Jedinou výhodou je v tuto chvíli jeho váha. Oproti předchozí verzi jsme lehčí o třicet kilo,“ porovnal valašský pilot.

Další vylepšení plánuje až na Rally Bohemia, kde by měl mít konečně k dispozici plnohodnotnou výbavu. Ještě předtím jej však čeká jiná neméně důležitá událost. Za dva týdny totiž vstoupí do vztahu manželského. „Žádný oddech mě tedy nečeká. Přípravy i následné oslavy budou určitě náročné,“ dodává s úsměvem Orsák.