Valašský pilot zazářil devátým místem v absolutní klasifikaci, když z vítězství se těšil zcela nový Ford Fiesta Super 2000 finské dvojice Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen. Na dalších dvou medailových příčkách skončili Juho Hänninen a Nicolas Vouilloz na vozech Škoda Fabia S2000.

Orsák vyjádřil nad svým vystoupením maximální spokojenost. „Dobře jsme potestovali a měli dostatek příležitostí k tomu, abychom poznali, jak se auto chová v extrémních podmínkách. To bylo hlavním cílem naší mise. Výsledek je třešinkou na dobru. S tak výtečným umístěním jsme vskutku nepočítali a pouze dokreslil výtečný dojem z celého závodu,“ radoval se po dojezdu na cílovou rampu Jaroslav Orsák.

Ke slavné soutěži si zachoval potřebný respekt, od úvodních kilometrů si počínal uvážlivě, přesto výsledkovou listinou neustále stoupal. Po úvodní etapě okupoval 16. příčku, druhý den se posunul o čtyři místa a třetí etapu zakončil v elitní desítce pouhé jedno místo od bodované pozice. „Od začátku jsme nasadili testovací tempo, jeli jsme opatrně a závodili pouze na rychlostní vložce Col de Turini,“ připomněl valašský pilot své maximum v rychlostních zkouškách, v nichž při svých dravých průjezdech obsadil devátou, respektive šestou pozici.

„To byl opravdu nejsilnější zážitek. Na začátku této erzety byly čtyři kilometry sněhu, zbytek se jel na asfaltu,“ líčil úřadující republikový šampion ve sprintrallye. A ve svém nadšení si hned před sebe postavil cíl na příští rok. „Když to jen trochu půjde, rád bych se vrátil zpět. Zatímco letos jsem zde spíš testoval, příště už bych rád závodil. I kdybych měl tomuto cíli obětovat některé domácí podniky,“ má jasno Orsák.

Atmosféra kultovní soutěže prý stojí za to. „Něco neuvěřitelného. Přijela za námi spousta českých fanoušků. Podél tratí stavěli sněhuláky s českými vlaječkami a po celou dobu nám drželi palce. V závodě, o němž se dá bez nadsázky říct, že například Barumka je pouze z poloviny tak náročná, to byla vítaná vzpruha,“ pochvaloval si 25letý soutěžák.

Teď má dva měsíce na to, aby se připravil na svůj hlavní cíl v této sezoně, a to pořádně zamíchat pořadím na čelních příčkách mezinárodního mistrovství České republiky, které startuje začátkem března Valašskou Rally 2010.