„O jeho vítězství nebylo pochyb. Už od třetí erzety se odpoutal od všech dalších a suverénně si jel pro první místo. Měl k tomu vytvořeny všechny předpoklady. Trať sám navrhoval a ušil si ji na míru tak, aby mu seděla, a navíc měl k dispozici nejsilnější auto,“ připomněl Orsák, že Drotár absolvoval celou soutěž ve voze Škoda Fabia WRC.

Mnohem větší pozornost proto poutal souboj o druhou příčku, na které se po většinu závodu držel Grzyb se Škodou Fabií S2000. Ještě před posledním měřeným testem měl k dobru 3,8 sekundy. Ani ty mu však ve strhujícím finiši nemusely stačit. „Závěr jsme jeli oba jako o život. Já jsem zariskoval, stáhl jsem jej o 3,1 sekundy, ale sedm desetin mi pořád chybělo. Teď už si dokonce vybavuji, ve kterých pasážích šlo ještě zrychlit,“ uvedl valašský pilot, jenž se opět představil ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX.

S konečným třetím místem byl přesto spokojený. „Každé postavení na stupních vítězů bereme. Závod to byl pěkný, svižný, jelo se za hezkého počasí a já jsem si to maximálně užíval,“ těšilo 25letého soutěžáka, který svou dravostí ovládl i s horší technikou nejdelší a nejrychlejší měřený test celého víkendu, v němž dosahovala průměrná rychlost až 133 kilometrů v hodině.

Dobrý vstup do slovenského šampionátu navnadil také jeho obchodní partnery, s nimiž se okamžitě domluvil na zařazení dalšího závodu do svého kalendáře. Tím bude maďarská soutěž Salgó-Gemer Rally, která dostala přednost před závodem domácího mistrovství v Českém Krumlově. Ještě předtím se ale valašská posádka představí na Kopné, kde v půlce května svým třetím dílem pokračuje český šampionát ve sprintrally.

„Na oba závody se připravím co nejlépe. Kopná je v podstatě domácí podnik, v němž se chci vždy předvést a případně uloupit nějaké body, neboť uplynulý víkend jsem kvůli termínové kolizi vynechal sprint v Lužických Horách. A protože na Slovensku jsme začali také dobrým počinem, budeme mít ambice promluvit rovněž do absolutní klasifikace tamního mistrovství,“ prozradil Orsák.