Dlouho to vypadalo, že by mohl uhájit pozici v elitní pětici, dva defekty jej ale odsunuly o příčku níž. Zisk deseti bodů se však rozhodně dá považovat za velmi solidní výsledek.

„Z velké části mohu říct, že jsem spokojený. Naším maximem je páté místo, a to v případě, že všichni favorité Roman Kresta, Pavel Valoušek, Míra Tarabus i Venca Pech pojedou svůj standard. Tentokrát však měly technické problémy a penalizace i oni, takže určitá šance na lepší výsledek byla. To bychom však museli jít do závodu na sto procent včetně použité techniky, což by se výrazně prodražilo. Ale protože peněz není nazbyt, soustředili jsme se na udržení pátého místa,“ začal své hodnocení pilot z Valašských Klobouk.

Na tom se usadil už po první etapě, kdy si vybudoval půlminutový náskok na šestého Vojtěcha Štajfa. „Přesto jsem se svým výkonem příliš spokojený nebyl. Nemohli jsme se dostat do patřičného tempa a naše jízda nebyla příliš přesvědčivá. Naštěstí nás poslouchala technika, auto bylo po sprintu v Třebíči skvěle připravené, takže na páté místo to nakonec stačilo,“ bilancoval Jaroslav Orsák.

Ve druhé etapě už juniorský mistr republiky výrazně přidal, náskok čtvrtého Pecha stáhl na 24 vteřin, jenže na rychlostní zkoušce číslo 12 své naděje na lepší výsledek pohřbil. „Levým předním kolem jsem trefil kámen a osm kilometrů jsme museli absolvovat s defektem pneumatiky,“ přiblížil ze svého pohledu klíčový moment závodu pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX, před kterého se po této chybě dostal na pátou příčku i Vojtěch Štajf.

Orsák se nevzdal, pátou pozici chtěl získat zpět, ale zůstalo jen u přání. „V závěru soutěže jsme se ještě snažili dohnat ztrátu a Štajfa předstihnout, ale vinou rozhozené geometrie přední nápravy se nám to nepodařilo. Navíc dva kilometry před cílem nás postihl další defekt, čímž bylo o výsledku definitivně rozhodnuto,“ posteskl si 25letý soutěžák.

Toho čeká další start již za necelé dva týdny na Slovensku, kam se do tamního mistrovství vrací po roční přestávce. Obnovenou premiéru absolvuje v Prešově. Kvůli tomuto závodu vynechá i druhý start v domácím šampionátu ve sprintrallye, který v tom samém termínu hostí Lužické Hory. „Přání našeho partnera, v jehož barvách slovenský mistrák pojedeme, má ale samozřejmě přednost. Domluvené máme celkem čtyři závody s cílem dosáhnout na co nejlepší výsledek,“ doplnil Jaroslav Orsák.