„V tuto chvíli ještě nevíme přesně, co se nám pokazilo, ale podle všeho to vypadá na podpálený ventil na druhém válci,“ pokusil se odhadnout příčinu technického zádrhelu Jaroslav Orsák. Vše se podle něj naplno projevilo na 12. rychlostní zkoušce, tedy v závěrečné čtvrtině soutěže.

„Motor začal výrazným způsobem ztrácet výkon a za chvíli bylo jasné, že jedeme pouze na tři válce. Nevytáčel jsem proto motor na maximální otáčky a snažil jsem se jet co nejplynuleji. Je to škoda, motor byl sotva v polovině své plánované životnosti. Bohužel, tento problém jsme předvídat nemohli. Dokud auto fungovalo, ověřili jsme si, že jsme schopni náskok z první etapy udržet a zvítězit,“ připomněl rodák z Valašských Klobouk, že nebýt technických potíží, nemá ve startovním poli soupeře.

Mistr republiky Pavel Valoušek totiž skončil už na prvním měřeném testu, vicemistr republiky Václav Pech si vylámal zuby na třetí vložce a havaroval. Od začátku dravě jedoucímu Orsákovi se tak otevřela cesta k vítězství. Jeho taktika držet vysoké tempo, které přinutí soupeře chybovat, nesla ovoce. Předloňský český šampion ve sprintech navíc v závěru první etapy zrychlil a po odstoupení Aignera šel spát s výrazným náskokem 35,6 sekundy.

„První den jsme absolvovali naprosto bez problémů, dařila se nám i volba obutí,“ pochvaloval si svůj výkon při čtvrtém startu na Jänner Rallye valašský pilot. V sobotu ráno pak obul široké osmnáctipalcové pneumatiky s krátkými hřeby „a la“ Monte Carlo. Opět to byla trefa do černého a Orsák s Vajíkem navýšili svůj náskok na 40 vteřin.

Vinou poruchy motoru však před sebe museli v závěrečné sekci pustit Harracha a na předposlední zkoušce je přeskočil i úřadující rakouský mistr Baumschlager. „Zkusili jsme vyměnit vše, co šlo. Mechanici se nezastavili. Na udržení prvního místa to však nestačilo. V závěru už jsme se jen modlili, aby motor nevypověděl službu úplně a podařilo se nám dorazit alespoň do cíle,“ oddechl si závěrem bronzový pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.

Tím však Orsákův nabitý program zdaleka nekončí. V polovině tohoto týdne odlétá do Francie, kde bude testovat svoji zbraň pro Rallye Monte Carlo. Čeká na něj zbrusu nový Citroën DS3 R3T postavený podle nejnovější technické specifikace. A také obhajoba umístění v první desítce z loňského roku.

Zlínský deník na FacebookuZlínský deník na Twitteru