„Bylo to perfektní. O výsledek nám vůbec nešlo. Jeli jsme pouze testovat před Barumkou. Pačejov jsme do našeho kalendáře zařadili až na poslední chvíli. Dvouměsíční pauza je přece jen trochu dlouhá a my jsme se potřebovali před vrcholem sezony zase trochu rozjezdit," shrnul důvody své nečekané účasti ve sprintu pilot vozu Mitsubishi Lancer Evo IX.

Naposledy se Orsák představil na rallye v Hustopečích, od té doby ostrý závod neabsolvoval. A v úvodu soutěže to bylo znát. „Zajížděli jsme časy okolo desátého místa celkově a chvíli nám trvalo, než jsme se rozkoukali a chytili potřebný rytmus," přiznává pilot z Valašských Klobouk.

Ten v každém z obou servisů změnil nastavení podvozku, aby se tak co nejlépe nachystal na nadcházející Barumku. Závodit začal až později. „Když jsme zjistili, že se můžeme porvat ještě o vítězství ve třídě, zrychlili jsme. Dosud vedoucího Hudce jsme dokonce předjeli, ale za Bujáčkem jsme zůstali necelou vteřinu. Kdybychom závodili hned od začátku, zvítězili bychom," je přesvědčený 28letý soutěžák.

Tentokrát však ještě z jeho pohledu o nic nešlo. Chléb se bude lámat za dva týdny při zlínské Barumce. „Mezi produkčními vozy chceme zvítězit, abychom se přiblížili titulu ve třídě," řekl jednoznačně aktuálně druhý muž pořadí, jenž na prvního Martina Semeráda ztrácí pouhé dva body.

Lídr klasifikace však po tragické havárii na Bohemce, kde zemřel jeho spolujezdec, letošní sezonu předčasně ukončil. Orsákovi se tak otevřela cesta k prvenství. „Obětovali jsme kvůli tomu i závody na Slovensku a soustředili jsme se na jediný cíl. Barumka hodně napoví," tuší valašský pilot.