Poprvé v sezoně tak získal plný počet bodů a vrátil se do hry o čelní příčky v hodnocení celého šampionátu.

„Zdali ale budeme ve sprintech pokračovat a kolik závodů ještě absolvujeme, to budeme teprve řešit. Prioritou pořád zůstává velké mistrovství a všechny síly nyní napneme k Rally Bohemia, kde budeme mít po předchozím výpadku v Hustopečích asi poslední šanci zdramatizovat ještě boj o titul,“ dívá se již teď směrem dopředu otrokovický pilot.

Vzápětí se ale ochotně vrátil i ke svému triumfu v Krkonoších, který byl jeho premiérovým v tomto ročníku. „Takový úspěch potřeboval celý náš tým jako sůl. Jsme moc rádi, že se nám podařilo závod vyhrát a navázat na předloňské prvenství z této soutěže. Určitě je to velká vzpruha,“ pochvaloval si Valoušek.

O jeho dominanci nemohlo být od poloviny závodu pochyb. Zlé chvilky si prožil pouze v úvodu samotného podniku, kdy doplatil na špatnou volbu pneumatik. „Pršelo a my jsme nasadili tvrdé slicky, což nebyla dobrá varianta. Na ostatní jsme ztráceli a osobně jsem očekával, že budeme mít mnohem větší manko,“ líčil 31letý soutěžák.

I proto se do čela trutnovského závodu prodral až na čtvrté rychlostní zkoušce. Pak už ale bylo jasné, že nebude mít konkurenci. Do cíle dorazil s náskokem více než 42 vteřin na druhého Martina Semeráda. „Jakmile jsme se trefili do pneumatik, bylo to dobré. Osobně považuji za důležité, že jsme v první sekci i přes špatné obutí drželi s konkurencí krok. Tím jsme si vytvořili dobrou výchozí pozici,“ mínil Valoušek.

Ve zbytku soutěže už pak diváky bavil svým uměním i rychlou jízdou. „Jsme maximálně spokojení. Konečně jsme na třetí pokus dovezli ve sprintech sebe i auto v pořádku do cíle. Navíc jsme neřešili žádný technický problém, což byl oproti předchozím startům největší rozdíl,“ doplnil rodák z Otrokovic.

Výsledky: 1. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia WRC) 43:12,1, 2. Semerád, Ernst (Mitsubishi Lancer Evo IX) –42,6, 3. Kahle, Dörr (Něm./Škoda Octavia WRC) –1:07,5, 4. Jakeš, Gross (Mitsubishi Lancer Evo IX) –1:19,8, 5. Dohnal, Grega (Peugeot 207 S2000) –1:23,2, 6. Béreš, Müller (SR/Škoda Fabia S2000) –1:36,5.