„Jsem maximálně spokojen, povedlo se mi vše," zářil štěstím západočeský pilot. Ze stříbra se nakonec radoval tovární pilot Škody Motorsport Wiegand, který po nervy drásajícím závěru o dvě desetiny porazil domácího Tomáše Kostku (Mini John Cooper Works S2000).

Nečekaně brzo, již po úvodních čtyřech měřených úsecích opustily boj o přední příčky téměř všechny zahraniční posádky (Abbring, Lapi a Breen), které se netajily nejvyššími ambicemi.

„Na prvních dvou rychlostních zkouškách jsme sice měli drobný technický problém, ale následné dvě jsme jeli naplno. Pak už jsme se soustředili na to, abychom neudělali chybu a nezničili auto," přiznal vítězný Pech.

Ten na Zlínsku vyhrál již podruhé, naposledy to bylo v roce 2003 s Fordem Focus WRC. „Hlavně druhá etapa byla v obou případech velmi podobná. Opět jsme měli minutový náskok a nechtěli hlavně udělat chybu," pustil se do srovnání obou úspěchů na Barumce. „Jinak ale mám z vítězství stejnou radost," smál se.

I přes velký úspěch ale Pech žádné oslavy po závodě nepořádal. „V pondělí brzy ráno už musím do práce, už v sedm mám jednání a pak velký frmol ve firmě. Vždyť jsem tam už od úterka nebyl. S týmem to ale určitě oslavíme, ovšem až na podzim po sezoně, po posledním závodě v Příbrami," upřesnil spokojený Pech.

Po odstoupení posledního rivala v boji o mistrovskou korunu Miroslava Jakeše mohl sbírat gratulace v pořadí k již sedmému domácímu titulu během sobotního odpoledne. Dokonce většinu první etapy absolvoval v tričku oslavujícím zisk krále rallye.

„Kluci ho měli nachystané v servisu, takže jsem si jej vzal," usmíval se rodák z Plzně.

„Letošní sezona je prostě super. Totálně jsme vychytali auto, všechno fungovalo. Naučil jsem se jezdit ještě rychleji. Vítězství v Krumlově v souboji s Kopeckým mi dodalo sebevědomí," přiznal Pech, který letos vyhrál čtyři z šesti českých závodů.

Na Jänner Rallye byl navíc druhý za Polákem Robertem Kubicou, a do domácího šampionátu tedy také bodoval naplno.

„Neporazitelný se ale necítím a nikdy jsem se tak necítil. Ani zdaleka. Vyrovnanost české špičky je veliká," podotkl Pech.

Vítězem kategorie produkčních vozů na Barum Rally se stal Martin Březík, jenž s Misubishi Lancer Evo IX dojel dokonce 12. v absolutním pořadí. „Životní výsledek," rozplýval se v cíli zlínský soutěžák.

„Já už sice jeden pohár z Barumky pro vítěze třídy mám, ale to bylo v roce 1999 s hondou. Víkendový úspěch jsem absolutně nečekal, zvláště když jsem poslední dva ročníky nedojel. Dnešní oslava bude velká," potvrdil Březík.

Mezi dvojkolkami slavil úspěch Adam Kobliha z Komárna na Kroměřížsku, jenž porazil o více než minutu druhého zlínského pilota Egona Smékala. Mezi nimi se pak v říjnu v posledním podniku v Příbrami přitom rozhodne, kdo se stane českým šampionem.

„Určitě se o titul popereme. Barumka nám až na jednu velkou krizovku ve Slušovicích vyšla skvěle," poznamenal mladý pilot.

Cíl 642 kilometrů dlouhého závodu ze 105 startujících posádek nakonec vidělo 69 z nich, z toho ale bylo pouze 58 klasifikováno (absolvovaly všechny RZ).

Výsledky 44. ročníku Barum Czech Rally Zlín:

1. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7, 2. Wiegand, Christian (Něm./Škoda Fabia S2000) –51,5, 3. T. Kostka, Houšť (Ford Fiesta R5) –51,7, 4. Orsák, Šmeidler (Škoda Fabia S2000) –1:12,8, 5. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) –1:13,6, 6. Kajetanowicz, Baran (Pol.) –1:14,4., 7. Tänak, Mõlder (Est., oba Ford Fiesta R5) –2:41,5, 8. Vlček, Lasevič –5:30,2, 9. Tlusťák, Kučera –6:05,8, 10. Magalhães B. – Magalhães C. (Peugeot 208 T16) –7:07,3, … 12 Březík, Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 8:29,3, 13. Kobliha, Žáček (Renault Clio R3) –9:27,7.