O skleněnou křišťálovou trofej v krásném dřevěném obalu se jezdci marně pokoušeli více než 45 let, kdy k jejímu získání bylo potřeba zlínskou soutěž vyhrát třikrát za sebou nebo pětkrát celkově.

„Ne že bych Honzovi druhou trofej nepřál, jsme kamarádi, ale nečekal jsem, že bych v krátkém sledu řešil podruhé výrobu trofeje. Navíc cítím, že se někteří, hlavně zahraniční jezdci, začínají Honzy bát. Prý má naše tratě perfektně najeté, což odrazuje další zájemce o náš závod,“ vnímá šéf zlínského podniku.

„Největší soupeře bude mít ve vedoucí trojici evropského šampionátu v čele s Lukjaňukem, černým koněm bude Rus Gryazin, který nedávno ve Finsku vyhrál kategorii WRC2,“ očekává Jan Regner, zástupce ředitele.

Vedení prestižního závodu souběžně s letošním ročníkem intenzivně pracuje i na dalším, který se stane jubilejním. „Už máme schválenou výjimku v podobě navýšení délky tratí na tři stovky. Jen s novými úseky je to složitější. Najít nový je téměř nemožné, za 49 let se jelo snad v každé uličce,“ směje se Regner, který je s výjimkou úvodních čtyř ročníků spjat s Barumkou takřka pupeční šňůrou.

Warriors Velký Ořechov
Fotbalový Velký Ořechov bral postup i hromadu cen

Jedinečný je také přístup generálního partnera firmy Barum Continental, která je titulární od samého začátku.

„Pátral jsme po podobné firmě, ale v Evropě žádný podobný případ není,“ konstatoval s povděkem Regner. „Smlouvu máme i na příští, jubilejní ročník, takže padesátý ročník dokončíme. Současně věřím, že naše spojení tím neskončí,“ dodal Libor Láznička, jednatel generálního sponzora.

Letošní ročník Barum Rally, která je opět součástí prestižního seriálu ERC, se přihlásí o slovo již za týden, přičemž na start by se mělo postavit 137 posádek z 25 zemí, z toho hned 34 vozů nejsilnější kategorie R5.

„V rámci doprovodných akcí a závodů historiků či Green Rally se na trati představí na tři stovky vozů,“ spočítal Regner.

Venkovní lekce zumby Marie Vaňečkové na platformě 14-15 budovy v areálu Svitu ve Zlíně.
Zumba v továrním areálu aneb Stát se někým jiným