„Pojedeme buď – anebo. Čeká nás závod na domácí půdě a budeme se z něj snažit vytěžit maximum. Nechceme být alibisté a tvrdit, že nám stačí dojet někde okolo desítky. Dáme do toho všechno, auto je výborně připravené a uvidíme, na co to bude stačit," říká ke svým ambicím zádveřický soutěžák.

Taktizovat opravdu příliš nemůže. Evropský šampionát doznal v letošním roce po předchozích letech výrazných změn, došlo ke sloučení se seriálem Intercontinental Rally Challange a změnil se i systém bodování.

„Letošní sezona je zcela odlišná. Po sloučení s IRC a vstupu Eurosportu nabralo mistrovství Evropy na popularitě i na konkurenci, což je určitě dobře a osobně v tom vidím velkou budoucnost, i když nám to paradoxně výsledkově trochu ublížilo. Body teď sbírají opravdu jen ti nejrychlejší bez ohledu na to, zdali jsou do šampionátu přihlášeni, či nikoliv. I my jsme museli zrychlit," pověděl Tlusťák.

Po ospalejším rozjezdu sezony v závodech mistrovství Evropy už ovšem pravidelně boduje i on. V Las Palmas dojel na desátém místě, na Azorech, v Belgii a Rumunsku skončil shodně na devátém místě v absolutní klasifikaci. Pouze na Korsice obsadil místo těsně za první desítkou.

„Je dobře, že nyní pravidelně bodujeme v každé soutěži v nejlepší desítce. Jsme spokojeni, neboť od Lotyšska jsme dojeli každou rallye, neměli jsme žádný technický problém. Svědčí to o kvalitě týmu, mechanici odvádí fantastickou práci. Auto poslouchá, vykazuje vysokou spolehlivost a spoléhat na ni budeme i tentokrát," pravil po jednom z finálních testů Tlusťák.