Po jedenáctém místě z kvalifikace absolvoval další ostrý závod a vybojoval v něm třinácté místo. Podle jezdcových slov se potvrdilo, že výkonový rozdíl dvouletých aut na suchu oproti letošním modelům je přece jen výrazný. I tak je Kostka spokojený, a to především s tím, že závod opět dokončil před týmovým kolegou Christianem Bakkerudem. Start přitom neměli optimální. „Christianovi ani mně se start nepovedl. Měl jsem pocit, jakoby nějak zazlobila spojka. Výsledkem každopádně bylo, že jsme se oba museli probíjet úplně odzadu. Favorité vepředu pak dostali nějaké tresty za kolize a museli do boxů,“ líčil dramatický začátek závodu zlínský pilot.

Po první zastávce v boxech se usadil Kostka na dvanácté příčce, po druhém pit-stopu se o dvě příčky propadl. Před ním však jezdil jen s mírným náskokem Bakkeruda, kterého pak v cílové rovince čistě na brzdy předjel. O další drama se postarali traťoví komisaři. „Měl jsem za sebou Kristensena, ale traťoví komisaři předpokládali, že je o kolo vepředu a mávali na mě modrými vlajkami. Vůbec to přitom nebyla pravda, byli jsme ve stejném kole. Ale samozřejmě jsem disciplinovaně poslechl,“ dodal bývalý formulový pilot a připomněl, že mnohanásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans mu po závodě přišel poděkovat.

Kostka tedy dokončil závod jako třináctý. „Osobně jsem s průběhem neděle spokojený. Kdyby zapršelo, mohlo být možná všechno jinak. Ale kdyby jsou chyby. Za důležité považuji, že jsem dojel zase před Christianem a už teď se těším na další pokračování seriálu na konci června. Bude to zase něco úplně jiného a městský okruh Norisring mi určitě přinese spoustu nových zkušeností,“ uzavřel 24letý pilot.

Robert Štach