Společně se svým spolujezdcem Petrem Grosem na voze Peugeot, nejlépe zvládli nástrahy těžké trati i páteční nešvary počasí a dominovali v 11 rychlostních zkouškách závodu z celkových 17.

„Byla to opravdu těžká soutěž. Jela se totiž na úzkých cestách s častým střídáním povrchu, což nám hodně připomínalo například závod mistrovství světa v Německu. Obtížnost trati navíc znásobil silný páteční déšť,“ řekl na cílové rampě spokojený Kresta.

„Auto téměř po celou dobu soutěže fungovalo bez větších problémů, pouze v jedné rychlostní zkoušce nám přestal fungovat zadní diferenciál a auto se tak chovalo jako dvoukolka. Naštěstí ihned po jejím dojetí následoval servis, kde mechanici závadu odstranili,“ dodal bývalý jezdec továrních týmů Škoda a Ford.

Na záda lídrovi šampionátu jako již tradičně nejvíce šlapal Plzeňan Václav Pech, který závod dokončil se ztrátou téměř tři čtvrtě minuty za Krestou. Třetí příčku v soutěži opanoval otrokovický Pavel Valoušek, který byl v cíli po pátečních problémech s vozem a peripetiemi se správnou volbou pneumatik se svým umístěním nadmíru spokojený. Výsledkem si totiž pojistil průběžné třetí místo v šampionátu.

Cestu na medailové pozice mu svými chybami otevřeli další regionální jezdci – jmenovitě Jaroslav Orsák, jenž opustil právě třetí místo ihned na první sobotní zkoušce po havárii na jednom ze šotolinových úseků, ale také Jaromír Tarabus jenž havaroval na stejné zkoušce, ovšem při jejím druhém průjezdu. Po jeho havárii byla rychlostní zkouška dokonce zastavena, neboť vůz zablokoval trať ostatním posádkám startujícím po zlínském jezdci. Obě havárie se naštěstí obešli bez zranění a odnesly to pouze plechy na vozech jejich krotitelů.

Teprve závěrečná zkouška soutěže rozhodla souboj o šesté místo, které po zaváhání Jana Jelínka na startu rychlostní zkoušky opanoval Václav Arazim. „Do poslední erzety jsem bohužel odstartoval o chvíli dříve, než bylo povoleno, takže nám na konto přibyla desetivteřinová penalizace. Krásný souboj s Vaškem Arazimem jsem si tak prohrál vlastní chybou,“ sypal si v cíli popel na hlavu jezdec mitsubishi.

Těsně za Jelínkem se na stejném voze umístil další z regionálních jezdců Vladimír Barvík, který ovšem nebyl vůbec spokojen s chováním svého vozu. „Nevíme čím to může být, ale od posledního závodu na Slovensku se nám auto nedaří optimálně nastavit. Diferenciál nefunguje jak má, takže chvílemi máme z auta místo čtyřkolky pouze dvoukolku“, litoval pilot.

Porucha alternátoru na voze citroën zabránila v dokončení soutěže již v pátek večer dosavadnímu lídru kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou zádveřickému pilotovi Antonínu Tlusťákovi.

Nástrahy tratě nakonec zvládlo z 54 vozů na startu pouze 32, což svědčí o obtížnosti hustopečské soutěže.

Dalším podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye bude až srpnová Barum Czech Rally Zlín, která je kromě českého šampionátu a misrovství Evropy zařazena rovněž do prestižního seriálu IRC (Intercontinental Rally Challenge). Ke konci srpna se tedy ve Zlíně dá opět očekávat skvělá konkurence v podobě spousty kvalitních zahraničních jezdců.

Jiří Hejtmánek