Vítěz čtvrtého pokračování sedmidílného Mediasport mezinárodního mistrovství ČR opanoval sedm z dvanácti rychlostních zkoušek a na druhého v cíli luhačovického pilota Romana Krestu se stejným vozem najel téměř tři čtvrtě minuty.

„Jsem rád, že jsme zde mohli startovat. Čeká nás totiž další soutěž v rámci mistrovství IRC v Belgii, která se svým charakterem Hustopečské podobá,“ vysvětlil Kopecký. „Mám radost nejen z prvenství, ale také z nastavení auta.“

Pech i Kretsa chybovali

O druhé místo mezi sebou svedli tuhý boj luhačovický Roman Kresta ve škodě a plzeňský Václav Pech s mitsubishi. Oba v závodě jednou chybovali – nejprve v úvodu Kresta přeslechl diktát spolujezdce a v jednom z odbočení nasměroval svůj vůz na opačnou stranu, Pechovi se pro změnu podařila vyrobit podobná jezdecká chyba v sobotní odpolední sekci, když na jedné z rychlostních zkoušek nedobrzdil do retardéru a byl nucen couvat.

V celkovém součtu časů pak Pecha od Kresty v cíli dělili pouhé tři a půl vteřiny. „ Rozhodně to nebylo nic jednoduchého. Páteční etapa nám celkem vyšla, když jsme skončili třetí s minimálním odstupem na Vaška Pecha. V sobotní dopolední sekci jsme se z rána trochu trápili s nastavením i s gumami. Odpolední sekce nám však vyšla, když jsme zabrali a díky Pechově chybě se dostali před něj. Celou soutěž se jelo ve velmi rychlém tempu, takže každá i sebemenší chybička mohla rozhodnout. Každopádně jsme rádi, že jsme v cíli a navíc na skvělém druhém místě,“ hýřil spokojeností průběžný lídr šampionátu Kresta.

Braborovou příčku bral Orsák

Nepopulární bramborová příčka v cíli patřila Valašskokobouckému Jaroslavu Orsákovi. „Parádní soutěž. Šly jsme do ní s cílem dojet do pátého místa, což se nám podařilo. Jelo se tady hodně na klouzavé šotolině, což máme velmi rádi. Navíc se nám snad konečně podařilo doladit nový vůz a celý tým už tento výsledek potřeboval,“ oddechl si na cílové rampě Orsák.

Z dalších regionálních jezdců se pak dařilo i uherskobrodskému Martinu Bujáčkovi na mitsubishi, který obsadil celkově osmé místo a čtvrté místo mezi vozy skupiny N. „Soutěž se nám velmi líbila. Podařilo se nám dojet v první desítce, což je super výsledek. Velmi se nám líbili i místní tratě, kde se jede hodně na šotolině. Auto navíc kromě drobných problémů s brzdami v pátek jinak fungovalo skvěle, takže jsme spokojeni,“ zhodnotil soutěž Bujáček, který zároveň opanoval kategorii juniorů.

Smolařem víkendu byl Valoušek

Smolařem závodu se stal jeden s kandidátů na vítězství Pavel Valoušek. Nejprve hned v první rychlostní zkoušce lehce zavadil o jeden z betonových obrubníků, v závěrečné zkoušce prvního dne pak trefil obrubník a do servisu svůj vůz přivezl téměř bez kola. Šok pro něj však přišel až v sobotním servisu po odjetí čtyř rychlostních zkoušek, kdy se dozvěděl o dodatečném přidělení pětiminutové penalizace od sportovních komisařů. „Nerozumím tomu. Je to opravdu zvláštní rozhodnutí,“ zlobil se valoušek. „Komisaři nás měli možnost potrestat buď finanční pokutou, penalizací a nebo vyloučením ze soutěže. Ovšem hned po včerejším dojezdu do servisu a ne až dnes, kdy jsme v průběhu čtyř erzet riskovali poškození auta, a v neposlední řadě vynaložili nemalou finanční sumu za jeho provoz. Proto se tým rozhodl ze soutěže po osmi měřených úsecích odstoupit,“ vysvětlil svůj krok Pavel Valoušek.

Mezi dvoukolkami se ze stříbra radoval jezdec s Podkopné Lhoty Lubomír Minařík pilotující vůz Renault Clio R3. „Soutěž se nám povedla. Úvod byl z naší strany sice opatrnější, ovšem postupně jsme se dostali do tempa. Tratě byly opravdu velmi obtížné. Zejména při druhých průjezdech v šotolinových pasážích byl někdy problém auto udržet na cestě. V sobotu se nám však podařilo vyhrát čtyři zkoušky v rámci naší kategorie a vzhledem k náskoku vedoucího Smékala a našeho náskoku na třetí místo jsme v závěru zvolnili tempo a v klidu si dojeli pro vítězství v Clio R3 Trophy,“ liboval si v cíli Minařík.

Další soutěž v rámci MMČR v rally čeká na soutěžáky počátkem července v okolí Mladé Boleslavi při populární Rally Bohemia.

Výsledky: 1. Kopecký, Starý (Škoda Fabia S2000) 1:36:25,7, 2. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) –37,4, 3. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) –41,1, 4. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer Evo IX) –3:42,6, 5. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer Evo IX) –3:56,4, 6. Běhálek, Černohorský (Subaru Impreza STI) –4:37,1, 7. Šlehofer, Singer (Subaru Impreza Sti) –4:52,8, 8. Bujáček, Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) –5:56,5.

Průběžné pořadí MMČR: 1. Kresta 122, 2. Kopecký 100, 3. Pech 81, 4. Valoušek (Peugeot 207 S2000) 69.

Jiří Hejtmánek