„Zatímco ve velkém mistráku máme smůlu, tady se nám daří. Možná to bude souviset i s autem. Velký šampionát absolvujeme s trochu jiným vozem, který má o něco horší elektroniku motoru a není tak spolehlivý,“ přemítá Orsák. Pro důkaz nemusí chodit daleko. Vždyť minulý týden musel v Českém Krumlově odstoupit na poslední erzetě z boje o pátou příčku. Tentokrát si naopak spolehlivost techniky nemohl vynachválit.

„Vždy je příjemné, když se můžete soustředit pouze na svůj výkon a nerozptylují vás věci okolo,“ potvrdil valašský jezdec. A když se k tomu připojí i jeho jezdecké dovednosti a um, je na úspěch zaděláno. Na Vysočině kraloval od prvních metrů a během soutěže svůj náskok postupně navyšoval. „Začátek byl z mojí strany relativně opatrný. Jel jsem rychle, ale bez zbytečného rizika. Přesto jsem si vypracoval sedmivteřinový náskok,“ těšila Orsáka po prvních třech erzetách.

Pak se na něj začal tlačit ze zadních pozic útočící Valoušek. Navíc Orsák trefil ve čtvrtém měřeném testu kanál, čímž narušil geometrii svého mitsubishi, a část náskoku ztratil. Ještě fatálněji ale chyboval v následující rychlostní zkoušce Valoušek, jenž prorazil svodidla a skončil mimo trať. Tím pro něj soutěž skončila. „A já jsem zároveň přišel o svého největšího soupeře,“ doplnil Orsák.

V závěru už si český reprezentant musel pohlídat pouze nástup Petáka. Zkušený pilot sice na vedoucího jezdce najel pár vteřinek, ale o lepší výsledek jej připravila přemotivovanost na startu předposledního měřeného testu. Na trať se vydal v předstihu, za což inkasoval desetivteřinovou penalizaci, a o vítězi bylo rozhodnuto. „Přesto jsem na něj dokázal získat další čtyři vteřiny a závěr jsem si mohl bez jakýchkoliv komplikací vychutnat,“ těšilo pilota hájícího barvy Seznam rally teamu.

Po dvou prvenstvích se logicky dostal i do čela celkového hodnocení sprinterského šampionátu, který se teď pro něj stal ve zbytku sezony prioritou číslo jedna. „Začátek se nám povedl, máme zaděláno na dobrý výsledek, proto jsme se rozhodli finance i aktivity směřovat k tomuto seriálu. Ještě je před námi ale dlouhá cesta. Zbývá šest závodů a zejména zkušený Peták se Štěpánkem, který má k dispozici silný vůz Škoda Octavia WRC, budou jistě v dalších soutěžích hodně nebezpeční,“ krotí jakoukoliv euforii 24letý jezdec.

Robert Štach