„Vsadili jsme na aktivní úvod, a to se nám vyplatilo,“ popsal Jaroslav Orsák taktiku, která jej dovedla k vítězství. Hned první rychlostní zkouška totiž pořádně probrala početné startovní pole a řádně jej zredukovala. Z předních jezdců v průběhu této zkoušky nebo po jejím projetí odstoupili Valoušek pro poruchu brzd a Trněný s rozbitým motorem. Obhájce vítězství Sýkoru zase pozlobila převodovka.
Ani Orsák neměl na růžích ustláno, protože nejprve musel překonat krizi a poté ještě předjíždět pomalu jedoucího Valouška. Obojí ale zvládl. „Už na začátku jsme věděli, že pokud chceme uspět, musíme zaútočit hned ráno. První erzeta měřila osmnáct kilometrů a dalo se čekat, že většina soupeřů pojede zkraje spíš na jistotu. My jsme naopak jeli na hraně rizika a v této pasáži jsme získali rozhodující náskok,“ vysvětlil pilot z Valašských Klobouk svoji strategii.
Odměnou za aktivní úvod mu byl luxusní náskok víc než jedenácti vteřin na druhého Petáka. Jeho tempu nestačily ani čtyři speciály specifikace Super 2000 či Škoda Octavia WC v rukou Jana Štěpánka. „Pak jsme si mohli dovolit zvolnit a jet trochu víc na jistotu. O časech svých soupeřů jsme ale měli velmi dobrý přehled a o prvenství jsme se strachovali pouze před druhou rundou rychlostních zkoušek,“ přiznal Orsák.
S vyměněnými pneumatikami totiž začali nejbližší konkurenti zle dotírat, nicméně vedoucí jezdec odpověděl na jejich nástup tím nejlepším možným způsobem. Ovládl předposlední měřený test, zkušenému Petákovi poodjel na téměř desetivteřinový rozdíl a první úspěch v této sezoně si již s přehledem pohlídal. „Po technických problémech na Valašce a testování nové dvoutisícovky na Šumavě jsme konečně dokázali zúročit náročnou zimní přípravu,“ oddechl si v cíli sobotního závodu český reprezentant, jenž se premiérově představil v barvách Seznam rally teamu.
Zle si nevedl ani další regionální zástupce Lubomír Minařík. Obhájce titulu v kategorii A zvítězil i na úvod nového ročníku, když o svém vítězství nad Janem Dohnalem rovněž rozhodl především v první polovině závodu. Pilot z Podkopné Lhoty si vypracoval bezpečný náskok víc než šestnácti vteřin, ovšem druhou pasáž závodu lehce nezvládl a před poslední rychlostní zkouškou měla jeho Škoda Fabia Kit Car pouze třívteřinový náskok.
„Poslední tři erzety jsme měli problémy s řízením, jeli jsme bez posilovače, proto jsme vsadili spíš na údržbu a jsem rád, že to nakonec vyšlo. Nebýt technických problémů, mohli jsme pomýšlet i na lepší výsledek v absolutní klasifikaci. Přesto jsme s letošní premiérou spokojení,“ oddechl si po téměř pětiměsíční pauze bez ostrého startu Lubomír Minařík.
Robert Štach