Po zpackané předloňské sezoně se Milan Pantálek opět připomněl. V domácím sprintérském šampionátu dlouho atakoval třetí pozici a o možnost zakončit celou sezonu na bedně přišel teprve v posledním podniku v nedalekém Vsetíně. A to bylo určitě víc, než na začátku loňského roku doufal. Za vším stál podle něj především nový spolujezdec Jaroslav Novák, jehož zkušenosti se mu během roku mnohokrát hodily.

„Předchozí sezona byla taková, že nefungovalo vůbec nic. Měnil jsem spolujezdce a už jsem nevěděl, kudy se vydat. Loni jsme se domluvili s Jardou Novákem, což mi strašně pomohlo. Zkušenost z něj sálá. Kdekoliv jsme, tak mě vede jako po kolejích,“ nemůže si želechovický soutěžák vynachválit pozitivní změnu na sedadle navigátora.

Prioritu dala posádka Gemini rally teamu malému šampionátu, v tom velkém se spíše jen vozila.

„Nešli jsme do toho na sto procent, protože jsme věděli, že s naším autem nemáme velké šance. Navíc tratě jsem vlastně vůbec neznal. Pokud se nám nyní podaří sehnat dobrý vůz i pro velký šampionát, tak bychom měli jít naplno i do něj, ale ambice na čelní příčky určitě nemám,“ uvedl Milan Pantálek, jenž pilotoval vůz Mitsubishi Lancer Evo VIII.

A vypadá to, že nový model je skutečně na cestě. Představil se s ním už při prosincové Würth Partr Rally Vsetín. Fiat Grande Punto S 2000 sice nezažil povedenou premiéru, cíl soutěže nespatřil, ale do budoucna by se mohl stát velkou zbraní v rukou zlínského rodáka. A v rallysprintech může pomýšlet opět vysoko.

„Hodně napoví, kdo s čím vyjede. Jestli je pravda, že Petr Hozák pojede s Imprezou WRC, tak je to perfektní pilot, a pokud mu bude auto klapat, nebudou na něj vozy S2000 mít. My do toho půjdeme na sto procent. Určitě budeme chtít vylepšit šesté místo,“ má jasno 36letý jezdec.

A taktika? Jednoznačná!

„Půjdeme do toho hlava nehlava. Ale opravdu teď nevím, kdo s čím pojede. Myslím si, že EVO IX bychom měli ve sprintech porážet. Naše auto má totiž velký potenciál, nicméně je třeba se s ním naučit jezdit a využívat ho. Hlavně na brzdách. Určitě budeme chtít být hodně vysoko. Uvidíme však, kdo se jednodenních mistráků zúčastní. Ve sprintech jede hodně posádek. Kvalita sice není jako ve velkém mistráku – chybí tam špička: Kresta, Pech, Valoušek – ale je to vyrovnanější,“ upozornil Milan Pantálek, jenž se s novým strojem představí i na zlínské Barumce.

Robert Štach