Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rally: Tarabus už v Norsku testuje

Oslo - Pravou norskou zimu poznává vprůběhu tohoto týdne zlínský automobilový závodník Jaromír Tarabus. Společně se svým brněnským navigátorem Danielem Trunkátem odstartují vpátek vOslu svůj druhý závod mistrovství světa. ARally Norway je jistě velkávýzva.

13.2.2009
SDÍLEJ:

Zlínský pilot rally Jaromír TarabusFoto: DENÍK

„Již první seznamovací jízdy nám jasně naznačily, o jak těžký závod se bude jednat. Trať je hodně rychlá a přitom plná horizontů. Musíme si dobře napsat rozpis, protože na rozdíl od domácího šampionátu jsou v závodech mistrovství světa povolené pouze dva průjezdy,“ prozradil zlínský pilot přímo z dějiště víkendové rallye.

Také proto se moravská posádka vydala na sever Evropy se značným předstihem. Do Skandinávie cestovala již v neděli. A udělala dobře.

„Hned na letišti nás přivítala pravá a nefalšovaná zima. Nad přistávací plochou jsme kroužili asi půl hodiny, než ji stihli odmést a odklidit čerstvě napadaný sníh,“ popisuje situaci v hlavním městě Norska zlínský pilot.

A hned v pondělí se po mrazivé noci, kdy teploty klesly pod minus 20 stupňů Celsia, loňští nováčci v seriálu mistrovství světa pustili do práce. Čekalo je totiž extra školení a testování pro vozy specifikace WRC, kterého se však mohli zúčastnit i oni.

Se samotnou přípravou jim nepomáhal nikdo jiný než Jari Ketoma, slavný finský soutěžák a specialista na sníh.

„Pomohl nám s nastavením podvozku a mně přidal několik cenných rad, jak se chovat na trati při samotném závodě,“ uvedl Tarabus.

V úterý a ve středu měla posádka vozu Fiat Grande Punto S2000 na programu tvrdé celodenní tréninky, ve čtvrtek shakedown a úvodní superspeciálku v ulicích norské metropole. V dalších třech etapách od pátku do neděle je na pořadu celkem 375 kilometrů rychlostních zkoušek a první vozidlo přejede cílovou rampu v neděli patnáct minut po třetí hodině odpoledne.

„Naším cílem je samozřejmě především dojet a nevyužít přitom systému super rallye, tak jak se nám to stalo při naší premiéře ve Walesu. Pokud se nám to povede, skončíme hodně vysoko,“ má jasno 31letý pilot.

„Důležité bude, jaké se nám podaří zvolit hned od začátku tempo. Když pojedeme pomalu, sice soutěž dokončíme, ale hluboko v poli poražených. Když zrychlíme, můžeme chybovat. Je proto potřeba najít rozumný kompromis,“ dodává zlínský soutěžák.

Robert Štach

13.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Fanoušci ševců jedou na fotbal. Ilustrační foto

Na Kodaň zdarma. Fastav pro fanoušky znovu vypraví speciální vlak

Ilustrační foto.

Ve středu ve Zlínském deníku: Prvňáčci z Vlachovic, Pozlovic a Hřivínova Újezdu

AKTUALIZOVÁNO

Kouč Zlína Svoboda: Veselý neměl důvod se mstít

Dvě třetiny působili bez energie. Až ve třetí části se beran zase probudil. Hokejisté Aukro Berani Zlín stáhli Honejskem a Šťastným ztrátu z 1:4 na 3:4 a šli za vyrovnáním. Jako v neděli s Plzní. Čtvrtá trefa Zlína visela ve vzduchu.

Posílení spojů ve Zlíně

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice oznámila, že posílí v dušičkovém období autobusové linky, které používají cestující k jízdám na místní hřbitovy.

Čím jde žena v politice výš, tím jich v ní působí méně. Ostré lokty jsou potřeba

Jsou považovány za něžné pohlaví, v politice ale umějí mít leckdy stejně ostré lokty jako muži. Pokud nechtějí, aby je s trochou nadsázky dav silnějšího pohlaví rozdrtil, musí si u něj získat autoritu. Ženy ze Zlínského kraje, které působí v politice, se prostě nevzdávají. Ať působí na jakékoliv úrovni.

Expert podle soudu uvedl úmyslně nepravdu v posudku

Odvolání zamítnuto. Slova, která určitě v úterý nechtěl od senátu krajského soudu ve Zlíně slyšet Jan Hemza z Brna, soudní znalec v oboru zdravotnictví, odvětví chirurgie, který je současně také uznávaný neurochirurg.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení